• 1

    Description slide 1

  • 2

    Description slide 2

  • 3

    Description slide 3

  • 4

    Description slide 4

 Юридична допомога щодо оформлення документів на будинок і земельну ділянку в місті Київ й Київській області. 

Узаконення самобуду є актуальною та важливою темою серед власників земельних ділянок, що забудовані без документів, тому якщо стоїть гостре питання переведення в правове поле будівель звертайтеся до наших фахівців. Поверхнево й лаконічно опишемо в цьому абзаці про кампанію щодо узаконення. Закликаємо: не витрачайте безрезультатно Ваші нерви, час та гроші, довіртеся професіоналам, оскільки процес триває не один місяць й потрібна кількість для відвідування приватних, комунальних, державних установ складає більше 5 й як мінімум по 2-3 візита (якщо все подано безпомилково), які в свою чергу мають свої прийомні дні, графіки роботи, адреси з граничною протяжністю між собою, наприклад в Києво-Святошинському районі, який під Києвом, понад 40 кілометрів. Можна сказати навіть більше, що однорідні за функціями державні організації в сусідніх районах можуть вимагати не одинакові пакети документів. Необхідно знати нормативно-правову базу, що має динамічний характер, володіти знаннями про Державні будівельні норми, складати й подавати різноманітні заяви, розбиратися в бланках й формулярах, які мають заповнюватися згідно чітко визначених правил, класифікаторів та розуміти, що замовляєш в інженерів-архітекторів, землевпорядників, слідкувати - щоб ніхто не допускав помилок, бути в курсі про відмінності юрисдикції потрібних органів, що в результаті дозволить узаконити самобуд. Зазвичай при узаконенні самобуду, посадові особи відповідних органів можуть брати на себе не властиві функції, щодо інспекції будинку, нав'язування замовлення документації в посередницьких фірм, необґрунтованого відмовлення у видачі документів, розширення пакету збору, що законодавчо передбачений й топ порушення- затягування строків розгляду. Хибні заходи, в гіршому випадку для Вас, можуть закінчитися штрафами й судовими тяганинами з Державною архітектурно-будівельною інспекцією України.

Єдиного рецепту вирішення можливих проблем не існує, але мінімізувати ризики може кожен, знаючи все законодавство, що регулює дані відносини (останній абзац) та правозастосування його або як вихід - звернутися до фахових юристів сфери нерухомості, які знають не лише всю спеціальну нормативно-правову базу а й здобули вищу юридичну освіту, щоб зоставити осторонь нові пригоди, минути інтелектуально-психологічні навантаження пов'язані з узаконенням будинку або оформленням землі. Замовляючи послуги саме в нас, Ви можете бути впевнені в результаті, оскільки ми оформили десятки будинків та земельних ділянок в місті Київ та передмісті, в нашій практиці немає жодного штрафу, перевірки будинків після подачі документації, маємо прозору політику формування ціни та її повної фіксації, беремося за незакінчене узаконення або з нуля, виготовляємо повний пакет документів, під ключ - тобто з реєстрацією права власності, виконуємо поставленні завдання в максимально короткі строки без додаткових доплат й умов. Надаємо клієнтам цінові преференції у випадках замовлення узаконення двох і більше об'єктів, зберігаючи лише базову ціну, або зменшуючи її, якщо узаконення не передбачає нотаріальних згод й зберігається стандартна територіальність. Тому невідкладно звертайтеся саме до нас, негайно вирішимо всі Ваші юридичні питання з нерухомістю.

В більшості випадків, оформленню документів на будинок передує нагальна потреба укладення правочину, яка пов'язана з необхідністю мати на руках правоустановчі документи. Інколи наші клієнти цікавляться, чому не можна паралельно приводити в порядок земельну ділянку й узаконювати будинок, що логічно було б абсолютно виправдано, але щоб оформити документи на будинок, то треба використовувати вже оформлену землю, яка має бути приватизована, мати кадастровий номер, бути визначеною в натурі й відповідати за своїм цільовим призначенням розміщеній забудові. Дуже часто замовники наших послуг цікавляться, чому не впливає на ціну наявний технічний паспорт, ми пояснюємо, що цією роботою займається сертифікований інженер-архітектор, який має інструкції, за якими має перемірювати й перевіряти будинок на актуальну дату технічної інвентаризації. Його робота полягає в безпосередньому виїзді й кресленнях в спеціальних програмах, перевидача цього документу проводиться перед введенням в експлуатацію, продажем, заставою, міною, експертною грошовою оцінкою будинку.

Порядок введення будинку в експлуатацію, як самочинного будівництва, полягає в розробленні будівельної документації, яка має бути юридичним відображенням фактичної побудови та в майбутньому легітимною підставою для реєстрації права власності. Найперше, що варто дізнатися, щоб узаконити самобуд - це інформацію про:

1) Земельну ділянку;

2) Наявну планувально-дозвільну документацію;

3) Конфлікти з сусідами, якщо потрібні їх нотаріальні згоди;

4) Помилки, які виразились штрафами, приписами інспекторів щодо усунення порушень, що значно ускладнює майбутню процедуру узаконення.

Акцентуємо увагу на конфліктах з сусідами, оскільки загалом відповідно до Земельного кодексу експлуатація земельної ділянки має проводитися за правилами добросусідства, а згідно Цивільним кодексом, використання майна не повинно приносити незручності іншим суб'єктам цивільних прав. Тому, якщо проводиться затінення, затоплення, завонення, задимлення, зашумлення та інші незручності на основі яких відбувається конфлікт, ми рекомендуємо дотримуватися визначених порядків та правил, так як це - може завадити узаконити самобуд. Щодо приписів інспекторів, то тут лише один шлях- повне виконання, звісно якщо не було допущено безпідставних вимог.

Первинне ознайомлення з конкретною будівлею може здійснюватися безпосередньо з виїздом, так і віддалено: якщо відомі відступи від меж сусідніх земельних ділянок, побудов або опосередковано при присутньому схематичному плані забудови, також паралельно надається наявна документація, щоб, перш за все, ідентифікувати допустимість самовільного будівництва. Вірна оцінка допущених деліктів забудовником достатньо безпомилково окреслює рамки й вектор необхідних дій для безпроблемного оформлення документів на будинок.

Загалом, узаконити самобуд та господарські будівлі хоче кожний фактичний власник, щоб отримати місце реєстрації, підключитися до мереж без посередників, мати можливість продати, обміняти, подарувати, поставити в заставу, здати в оренду, застрахувати, заповісти своє майно. Перелік правочинів відносно нерухомих речей перерахований в Цивільному кодексі, який описує ознаки самочинного будівництва, наступним за своєю юридичною силою є Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" на базі якого проводиться оформлення документів на будинок й визначаються основоположні терміни й поняття: червоні лінії - межі запроектованих вулиць й геодезичних мереж, проектна (містобудівна) документація - генеральний (зонування, детальний) план, замовник - особа, що виступає забудовником й на користь якої розробляється планувальна й дозвільна документація, забудовник - перейменований на замовника, лінії регулювання забудови - визначені межі детальним планом в рамках яких дозволяється будувати несучі стіни будинку, дотримуватися геометричної форми при будівництві й будь-яке відхилення з порушенням правил добросусідства чи ДБН передбачає отримання нотаріальних згод від сусідів. Й інші підзаконні нормативно-правові акти: інструкції, накази, постанови, порядки, стандарти, правила, що регулюють відносини в сфері містобудування й якими потрібно керуватися, щоб узаконити самобуд, повний список внизу статті. Ми аналізуємо відповідність самовільного будівництва Державним будівельним нормам: 79-92, В.1.1.-7-2016, В.2.2-15-2005, Державного класифікатора 018-2000 і надаємо 100% гарантію, що можна провести введення в експлуатацію будинку без:

1) Змінення розташування;

2) Змінення геометричних параметрів;

3) Судових тяжб та штрафів.

У нас є напрацювання, що стосуються шляхів обходу штрафних санкцій, способів уникнення моніторингу посадових осіб від незручних порушень будівельних норм. Нам відомі законні варіанти не сплати пайової участі для індивідуальних житлових будинків понад 300 кв.м.. Наший метод полягає в досвіді правозастосовної практики й глибокій теорії відповідного законодавства, що має свої прогалини та колізії й залишає, за нагальної необхідності, лазівки для лавірування при деліктах забудовника. Тому чітко визначаємо можливі порушення й імплементуємо доречний шлях, щоб узаконити самобуд, для уникнення складнощей та дотримання стислих строків. Оформлення прибудов, добудов, нових господарських будівель на земельній ділянці де вже зареєстровано право власності на будинок, імперативно передбачено лише з будівельним паспортом об'єкта, також це стосується будинків, що були зведені в часи УРСР з 1982 року, коли були останні правки в Державних будівельних нормах при СРСР, які визначили обов'язковість будівництва індивідуальних будинків на підставі будпаспорту.


Узаконити й провести введення в експлуатацію будинку в місті Київ та Київській області.

В Україні з весни 2017 року на зміну категорій будівництва з I по V з'явилися класи наслідків: СС1, СС2, СС3, а також було замінено офіційне поняття "забудовник" на "замовник". Наша юридична компанія безпосередньо надає юридичну допомогу для введення в експлуатацію будинків класу наслідків СС1 й найрозпоширинішому підкласу СС1- індивідуальним будинкам, які дозволено зводити без проекту, лише на підставі будівельного паспорту. Для останнього підкласу, дуже часто, сюрреалістично містифікують розмір штрафів, нібито понад 50 000 гривень, вираховуючи в мінімальних прожиткових розмірах чи заробітних платах, ми не заперечуємо, що є такі штрафи для проектних, експертних,  юридичних осіб маючих ліцензії на будівництво будинків класу наслідків СС2, СС3, але не для звичайних фізичних осіб, власників земельних ділянок- типових забудовників індивідуальних будинків, якщо Вам цікаві точні розміри штрафів, то завітайте у відповідний розділ сайту. Закінчуючи риторику про міфи, варто доповнити, що сумарний час який законодавчо передбачений для розгляду всіх документів складає 65 днів (будпаспорт 10, дозвіл на будівництво 30, введення в експлуатацію 10, присвоєння поштової адреси 5-15) не враховуючи затримки зі сторони органів, логістики, підготовки для подачі, тому весь дедлайн ніяк не може тривати лише 1 місяць. Узаконення стосується будинків, що вже побудовані без документації, а введення в експлуатацію- це окремий етап узаконення самобуду, який попередньо передбачає комплекс заходів, щодо виготовлення дозвільних й планувальних документів їх державної реєстрації. Якщо коротко, то щоб оформити відповідну нерухомість необхідно зробити:

1) Будівельний паспорт, проект
2) Дозвіл на будівництво
3) Декларацію про введення будинку в експлуатацію
4) Зареєструвати право власності

Будівельний паспорт або проект є наміром будівництва, в ньому відображаються фасади майбутнього будинку, місце розташування будівель на земельній ділянці, точні виміри ділянки, план одного з поверхів. Який виготовляється у двох екземплярах й один залишається у відділі містобудування органу місцевого самоврядування, або в районній Державній адміністрації. Будь-які майбутні видозміни в намірах забудови мають вноситися до будівельного паспорту. Дозвіл на будівництво, а точніше: повідомлення про будівельні роботи для підтипу наслідків СС1 на підставі будівельного паспорту, повідомлення про початок будівельних робіт й окремо про будівельні роботи для будинків СС1. Дозвіл на будівництво для СС1 це навіть номінально не вірна назва, оскільки стосується будівництва класу наслідків СС2, СС3, але левова частка юридичних компаній називають саме так, таким чином гіперболізуючи свою роботу й сакральність для клієнта. Повідомлення про будівельні роботи подається перед початком будівництва й дозволено будувати не раніше наступного дня після подачі. Наступним етапом являється технічна інвентаризація, без якої не вдасться узаконити самобуд та в якій встановлюються точні геометричні параметри й розташування будівель, площа будинку, інженерно-технічні мережі. В свою чергу, якщо завершилося зведення будинку й він готовий до експлуатації й приєднання до мереж, проводиться введення в експлуатацію, шляхом подачі декларації про готовність об'єкта до експлуатації. Відповідно наслідком реєстрації повідомлення й декларації, забудовник отримує серію та номер документів, що зберігаються електронній базі Державної архітектурно-будівельної інспекції України, які в майбутньому потрібно буде використати при реєстрації права власності. Після чого, будинок де-факто може переходити в категорію де-юре, оскільки згідно теорії цивільного права він розпочинає володіти всіма ознаками об'єкта цивільних прав та обов'язків, відбувається це за допомогою реєстрації права власності в нотаріусів або державних реєстраторів, які проводять запис в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно й надають власнику з 2016 року - сіро-білу довідку витяг з реєстру, раніше надавався витяг у формі свідоцтва.

За Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачається скорочена процедура в зборі документів (будівельна амністія), але лише для індивідуальних житлових, дачних й садових будинків, які відповідають наступним критеріям:

1. Зведені з 1992-2015 рік;

2. Площею до 300 кв.м. з господарськими будівлями до 100 кв.м.;

3. Не перевищують клас наслідків будівництва СС1.

Дотримання Державних будівельних норм впливає на можливість використання будівельної амністії в Україні, якщо є істотні порушення, то варто уникати цього шляху, оскільки не вдасться узаконити будинок без судових тяжб з штрафами або видозмін несучих стін самобуду. Також амністовані будівлі неможливо законно добудовувати, оскільки не передбачений механізм внесення змін без будівельного паспорту.


Про земельну ділянку.

Земельна ділянка є належно оформленою, якщо вона пройшла Державну реєстрацію в Держгеокадастрі та реєстрацію в реєстрі речових прав на нерухоме майно й має свої правоустановчі документи, яка відповідно володіє переліком ознак:

1) Визначена в просторі у Публічній кадастровій карті України;

2) Має унікальний кадастровий номер;

3) Віднесена до певної категорії й цільового призначення;

4) Визначена в межах у натурі;

5) Може мати обмеження у використанні ( культурна спадщина, пляжна зона, зона відведення) й правові обтяження ( арешт, застава, іпотека, рента, суперфіцій, емфітевзис, сервітут );

6) Визначена за формою права власності (приватна, комунальна, державна) кількістю осіб ( спільна, сумісна).

Після оформлення будинку, опис земельної ділянки проводиться в правоустановчих документах на будинок, що виключає необхідність мати державний акт, витяг на землю. З того часу вони є одним цілим об'єктом цивільних прав і обов'язків та будинок відчужується разом з земельною ділянкою, без окремого правочину.

Ми проводимо оформлення земельних ділянок під будинком, для нас не являється проблемою оформлення забудованих земельних ділянок, оскільки узаконюємо нерухомість у всіх процедурах та етапах.

Інколи існує необхідність поділу земельної ділянки, об'єднання, відведення в приватну власність, змінення цільового призначення, визначення меж в натурі - для можливості узаконити самобуд і ми повністю проходимо ці етапи й погоджуємо технічну документацію в Держгеокадастрі, органах місцевого самоврядування, природоохоронних, лісового господарства, охорони культурної спадщини установах.

Поділ земельної ділянки може мати місце коли на ній розташований таунхаус й потрібно зробити поділ по межам несучих стін зблокованих будинків, при цьому має зберігатися під'їзд з вулиці до окремих земельних ділянок, а якщо ділиться будинок, то в кожної частини має бути вхід, своя інженерна мережа забезпечення життєдіяльності й нормального проживання. Поділ може стосуватися житлового, садового, дачного будинку, але обов'язково має бути оформлене право власності на ці об'єкти. Поділ обмежується граничною мінімальною площею, яка повинна бути достатньою, наприклад, щоб звести будинок й не порушувати Державні будівельні норми, а будь-які заборони щодо мінімальності площі є абсурдними, оскільки законний власник землі, має право на свій розсуд ділити на самі мінімальні частини, наприклад для встановлення права пішоходного проходу чи проїзду, водночас нам відомо, що є нормативно- правові акти прийняті органами місцевого самоврядування, відносно обмежень до 0,05 га при поділі, однак ці законодавчі акти суперечать Цивільному кодексу, Земельному Кодексу, Конституції України й їх можна автоматично вважати нікчемними й не виконувати, насамперед варто розуміти, що технічна документація щодо поділу земельних ділянок не потребує погоджень в органах місцевої й центральної влади. Об'єднання земельних ділянок необхідне коли на двох чи трьох ділянках розташований один будинок, який потрібно узаконити. Дана процедура не потребує затвердження й дозволів від державних чи комунальних органів, а також експертиз.

Відведення в приватну власність проводиться за рішенням і дозволом місцевих рад, з земель запасу, за площею та в межах норм безоплатної приватизації. Попередньо передбачає рішення про виділення земельної ділянки, дозвіл на розробку технічної документації, наступне затвердження проекту землеустрою органом місцевого самоврядування. Також що відведення в приватну власність, що зміна цільового призначення передбачає один і той же вид технічної документації - проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Ці землевпорядні дії мають більше етапів та складніші ніж поділ чи визначення меж в натурі, також істотну роль грає кількість співвласників, коли оформлена спільна часткова власність. Відповідно час проведення повного об'єму дій більший й складає до трьох місяців. Всі технічні документації ми проводимо до повного завершення з реєстрацією права власності нових об'єктів.

Зміна цільового призначення проводиться за неможливості ввести в експлуатацію будинок й узаконити самобуд з наявною категорією земель, в свою чергу можливість зміни призначення можна визначити за  Планом Зонування населеного пункту, що є частиною містобудівної документації на місцевому рівні, в окремих випадках береться до уваги Детальний План Території, який визначає дозволене місцерозташування будівель, споруд, інженерних мереж на дорогах, вулицях, скверах, площах, приватних земельних ділянках під забудову і обслуговування житлового будинку. Ця процедура потребує погоджень й дозволів, від органів місцевого самоврядування й різних державних органів, в залежності від цільового призначення.

Визначення меж земельної ділянки в натурі відбувається на підставі топографічних, геодезичних матеріалів технічної документації, шляхом встановлення межових знаків спеціального зразку, які дозволено не використовувати лише за наявних природніх рубежів. Часто зіштовхуємося з проблемами, які виникають при відсутності визначення меж в натурі перед будівництвом, що полягають в зведенні будинку, господарських будівель, споруд поза межами земельної ділянки, чи то на території запроектованої вулиці, чи на сусідніх земельних ділянках. Можна знайти вихід без визначення меж, керуючись та користуючись Публічною кадастровою картою України, викопіюваннями з Генерального плану, кадастровим планом земельної ділянки в яких чітко видно місцеположення, довжину й ширину землі, передбачені місця роз'їзду, розвороту на вулиці, також можна орієнтуватися по стовпам лінії електропередач. Лінії розділу меж формуються поворотними точками, які вираховуються спеціальними геодезичними технічними приладами, котрі в свою чергу працюють через супутники й можуть мати максимальну похибку в розмірі  до 15 сантиметрів. Ця документація складається як на земельні ділянки з кадастровим номером та на ті, що не пройшли кадастрову реєстрацію. Якщо планується будівля, або необхідно узаконити самобуд, будівництво якої буде чи повинно бути на підставі проекту, то визначення меж в натурі є невід'ємною частиною процедурного оформлення самобуду.

Згідно Земельного Кодексу України, на момент 2019 року є 9 категорій земель, які в свою чергу діляться за цільовим призначенням. Законодавчо передбачено зводити індивідуальні будинки на трьох категоріях:

а) землі сільськогосподарського призначення;

б) землі громадської та житлової забудови;

в) землі рекреаційного призначення.

Стосовно земель рекреаційного призначення, то тільки  землі для дачного будівництва. Із земель сільхоз призначення, дозволено будувати відповідні об'єкти лише на землях для ведення садівництва. Щодо земель громадської й житлової забудови, то цільове призначення має бути для будівництва і обслуговування житлового будинку, може бути для кооперативів. Відповідно до Державного класифікатора 018-2000 визначається вид та тип будинку, за призначенням землі: під забудову і обслуговування житлового будинку 1110.3 (присадибна), для дачного будівництва, садівництва, 1110.4. У випадку не приватизованої земельної ділянки, іншого цільового призначення, потрібно оформити в приватну власність й необхідне цільове призначення, а потім вже ввести в експлуатацію будинок, якщо стоїть завдання узаконити самобуд. Важливо зазначити, що для одного зведеного будинку має бути одна земельна ділянка з конкретним кадастровим номером, ця інформація буде зберігатися в реєстрі дозвільних документів Державної архітектурно-будівельної інспекції України. Якщо будівництво відбувалося на новосформованій земельній ділянці, то обов'язково перед початком будівельних робіт потрібно визначати межі в натурі за погодженням з власниками сусідніх земельних ділянок. Також будівництво будинку на чужій земельній ділянці, землі з невідповідним цільовим призначенням відразу розцінюється як самобуд.


Про виїзд на місце й перші дії при огляді.

Ретельний огляд щодо суттєвих порушень самочинного будівництва виконується до оформлення нотаріальної довіреності на представництво наших клієнтів, оскільки первинно потрібно ідентифікувати допустимість зроблених деліктів, які калібрують об'єм достатніх заходів майбутньої кампанії - ціль якої узаконити самобуд, що впливатимуть на базову ціну за необхідності нотаріальних згод, територіальності, тобто розміщенні в місті Київ або понад 25 км від офісу.

Зазвичай, наші спеціалісти першочергово оглядають:

1) дотримання відступів забудови від червоних ліній;

2) від сусідніх земельних ділянок;

3) розташування септику чи вигрібної ями, скважини для водопостачання;

4) інші господарські будівлі та споруди, що можуть робити затінення, завонення, задимлення, затоплення та подібні незручності для власників сусідніх земельних ділянок.

Окремо звертається увага на відстань між будинками, що має складати для одноповерхових 8 метрів, тому відступи забудови від  краю земельної ділянки мають складати за правилами добросусідства не менше ніж 4 метри, а якщо будинки двохповерхові чи рівень вогнетривкості стін не в межах норми, то 15 метрів між будинками. Доречі, відступи від червоних ліній, що стосуються гаражів, які розташовані поруч з житловими будинками є різною для міст- не ближче лінії забудови, й для сіл й селищ дозволено по краю земельної ділянки, але в обидвох випадках вхід в гараж має бути розташований на відстані понад 10 метрів від вікна сусіднього будинку та понад 25 метрів від профілактичних лікувальних закладів, шкіл, дошкільних закладів. Лінія забудови з фронтальної сторони від червоних ліній для житлових вулиць має складати не менше 3 метрів, а від автомагістралей й доріг понад 6 метрів, ми акцентуємо Вашу увагу на цих відступах, оскільки це визначальні виміри для  позитивного узаконення самобуду.

Вирахування поверховості має інколи дуже критичне значення, щоб зарахувати будинок до відповідного класу наслідків будівництва, не рахується поверхом: технічний поверх, мансардний й підвал або цокольний поверх - якщо перекриття не вище 2 метрів над рівнем вимощення.

Підрахунок площі грає істотну роль, для визначення місцевих податків, для віднесення до відповідного класу. Площа мансардних поверхів з високою похилістю стелі обраховується за зменшеними коефіцієнтами, також до площі приміщень зараховується площа всіх поверхонь на рівні поверху: сходових й ліфтових кліток, підвіконників, тощо. Площа технічних поверхів, підвалів, літніх приміщень до площі будинку не включається для обрахування розміру сплати податків на майно.


Державні будівельні норми.

Найбільш зведеними правилами були ДБН 79-92, які втратили чинність в 2006 році, на зміну яким прийшли ДБН В.2.2-15-2005 "Житлові будинки. Основні положення", що дублюють й вже не так деталізують як попередні правила та розроблялися інститутами міста Київ. Однак при необхідності звернення до Державних будівельних норм достатньо знати ДБН 79-92, які дещо спростилися шляхом прийняття нових правил з громадськими слуханнями, які вплинули на дозвіл будування вище 4 поверхів будинків громадської забудови в селах та збільшення поверховості в містах. Таким чином була децентралізація нормативних актів, котра ніяких чином не вплинула на саму суть норм, тепер щоб подивитися те ж саме що було в ДБН 79-92 необхідно шукати багато різних джерел. Наприклад  положення про лінії регулювання забудови немає в ДБН В.2.2-15-2005, проте є в ДБН Б.2.4-1-94 "Планування і забудова сільських поселень". Хронологія рамок поведінки при будівництві показує чіткий вектор спрощення правил забудови індивідуальним забудовникам, що одночасно розширює можливості забудовників громадської багатоповерхової забудови.

Перші зведені й нормативно закріплені правила будівництва були в 70-х роках 20 століття, деякі з яких змінювалися й перевидавалися, але більшість діє по цей час. Дотримання Державних будівельних норм є наслідком максимально можливого строку експлуатації об'єкта, що водночас є виключним фактором для відвернення майбутніх надзвичайних подій, які можуть спіткати будинок при техногенних та природніх катаклізмах. Аналіз будівельних правил наштовхує на їх умовний поділ: контроль над плануванням, фактичним зведенням будинку; окремий блок пожежної безпеки. Нігілізм й індиферентне ставлення до Державних будівельних норм при будівництві будинку, роблять його небезпечним для проживання й знаходження в ньому і наступної неможливості узаконити самобуд, наприклад: порушення протипожежних правил, щодо відстані між будинками, які знаходяться на суміжних земельних ділянка, дозволить перекинутися пожежі з одного об'єкта на інший за лічені хвилини; невірне розміщення вигрібної ями призведе до збільшення попадання кількості сонячних променів, як наслідок пришвидшаться хімічні процеси й будуть утворюватися отруйні гази; близькість ліній електропередачі до фасаду й даху будинку при сильному вітрі дає ризики займання при обриві лінії. Кількість ризиків при порушенні правил, не є вичерпною, але є вичерпними правила, які потрібно дотримуватися.


Використання реєстрів при узаконенні будинку і землі.

Найпершою по значимості та використанні є Публічна Кадастрова карта України, за допомогою якої визначаються плани зонування території, актуальний генеральний план з червоними лініями та межами земельних ділянок, окремо можна розшукати власників сусідніх земельних ділянок. Наступним реєстром є містобудівний кадастр, але в більшості населених пунктів його немає, який демонструє наявну документацію на будівництво в власників суміжних земельних ділянок, щоб розуміти при порушенні ДБН, хто взагалі зможе узаконити самобуд, зазвичай тий хто перший оформляє документацію, той залишається правим. Містобудівний кадастр включає зареєстровані будівельні паспорти та проекти на будівництво. Після планувальної документації подається повідомлення та декларація про готовність об'єкта до Реєстру Дозвільних процедур Державної архітектурно-будівельної інспекції України, котрий діє в електронному вигляді з 2009 року та містить інформацію про кожний введенний в експлуатацію будинок, що включає: класс будівництва, персональні дані забудовника, серію та номер правоустановчих документів на землю, класифікатор будівництва та інші суттєві моменти. Останнім у використанні є Реєстр речових прав на нерухоме майно України, де реєструється право власності на будинок, на підставі декларації про готовність будинку до експлуатації, рішення про поштову адресу, правоустановчих документів на земельну ділянку.


Підключення будинку до електричних мереж.

Підключення будівель до електромереж проводиться паралельно будівництву або після, якщо узаконити самобуд й включає в себе два етапи, це безпосереднє приєднання до електромереж і наступне укладення договору про споживання електричної енергії. Стандартне постійне підключення має свої ознаки: 

1.) Об'єкт має знаходитися ближче ніж 300 метрів від лінії електропередач.

2.) Максимальна потужність підключення не перевищує 16 кіловат.

Приєднання будинку до електричної мережі відбувається на підставі переліку документів, в тому числі копії будівельного паспорту, тому незаконні самобудови без документації не можуть бути приєднанні без участі посередницьких фірм, які окремо беруть кошти й збільшують загальну вартість підключення. 

Укладення договору про споживання, після підключення, можливе лише після введення в експлуатацію будинку та наявності декларації про готовність об'єкта до експлуатації, серія та номер якої надається Електропередавальній організації, що відбувається протягом 5 днів після подачі пакету документів до районного підрозділу Київобленерго.

Інколи виникають складнощі з перебільшенням відстанні до лінії електропередач, ми знаходили виходи з таких патових ситуацій, орендуючи на короткий період інші земельні ділянки, щоб скоротити відстань й замовляли тимчасове підключення, після чого підключали необхідні об'єкти.

Загалом існує весь перелік документації для приєднання і споживання:

а) Ситуаційний план та викопіювання з топографо-геодезичного плану в М 1:2000.

б) Копія будівельного паспорту, для будинків до 500 кв.м. й містобудівні умови та обмеження для будинків, які зводяться тільки на підставі проекту.

в) Копії правоустановчих документів на нерухомість.

г) Заява про приєднання до електричних мереж.

д) Декларація про готовність об'єкта до експлуатації- серія та номер.

При приєднанні розробляється робочий проект приєднання з технічними вимогами -все проводиться Електропередавальною організацією. Нам відомі випадки, коли потенційним клієнтам по приєднанню починають дзвонити сторонні люди та пропонувати послуги, щодо проекту підключення, який повинно робити Київобленерго та його відділ проектування, що створенний з 2017 року. Тому, щоб приєднатися до мереж, потрібно спочатку узаконити самобуд.


Висновки.

Узаконення самовільного будівництва потребує фахових юридичних знань й досвіду, оскільки дилетантські спроби можуть призвести до штрафів й умов за яких узаконити самобуд можливо буде лише через суд або фактичну зміну геометрії й розташування будинку. Виходячи з практики, питома кількість помилок, які здійснюють власники забудованих земельних ділянок, в першу чергу, включає в себе:

1. Замовлення проекту на будинок, який можна зводити на підставі будівельного паспорту;

2. Замовлення технічного паспорту першим етапом, не відрізняють технічні паспорти для амністії й звичайні (флагман помилок);

3. Замовлення замість кадастрового плану, проекту землевідводу;

4. Замовлення топографічного знімку невідповідного масштабу;

5. Вибирають хибний шлях узаконення.

Як наслідок, приводить до пустої трати часу та коштів без всяких результатів- в кращому випадку, в гіршому - судові тяганини, штрафи від інспекторів Державної архітектурно-будівельної інспекції України. Також суттєвий експіріенс узаконення самобуду саме в місті Київ та Київській області, хоч й одне законодавство, що діє на всій Україні, але кожний регіон має свої особливості. Тому за необхідності звертайтеся до наших юристів без посередників, у нас розумна й обрахована наперед ціна за введення будинку в експлуатацію. Якщо все-таки Ви вирішили дізнатися процедуру та об'єм необхідних дій для оформлення документів на будинок, пропонуємо для перегляду:


Законодавча база.

Відносини, що складаються в зв'язку з будівництвом, його документальним оформленням, зносинами, при цьому, з державними, комунальними, приватними організаціями - регулюються певною нормативно-правовою базою, яку перерахуємо за юридичною силою: 

1) Конституція України.

2) Кодекси: Цивільний, Земельний, Господарський, про Адміністративні правопорушення.

3) Закони України: "Про регулювання містобудівної діяльності", "Про генеральну схему планування території України", "Про архітектурну діяльність", "Про основи містобудування", " Про Землеустрій", "Про Державний земельний кадастр", "Про планування й забудову територій", "Про стратегічну й екологічну оцінку", "Про благоустрій населених пунктів", "Про оцінку впливу на довкілля", "Про охорону культурної спадщини", "Про об'єкти підвищеної небезпеки", "Про забезпечення санітарного і епідемічного благополуччя населення ", "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності".

4) Постанови, накази: "Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду", "Порядок проведення технічного обстеження, щодо об'єктів незначного класу наслідків", "Порядок ведення реєстру містобудівних умов та обмежень", " Порядок розроблення містобудівної документації", "Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів", " Порядок виконання підготовчих і будівельних робіт", "Порядок видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки", "Примірне положення про органи державного архітектурно - будівельного контролю", "Порядок надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки", " Державний класифікатор будівель і споруд 018-2000", "Класифікатор об'єктів адміністративно-територіального устрою України".

5) Державні будівельні норми: В.2.2-15-2005 "Житлові будинки. Основні положення", Б.2.2-12:2018 "Планування й забудова територій", 79-92 "Житлові будинки для індивідуальних забудовників України", В.1.1.-7-2016 " Пожежна безпека об'єктів будівництва" та інші похідні. 

Це вся нормативна база, щоб узаконити самобуд без судових спорів.


Юридична компанія Legal Home надає юридичні послуги в місті Київ та Київській області.

Загальна консультація юриста надається шляхом відповіді на форму зворотного зв'язку, всім бажаючим- що зробили репост сайту http://legalhome.com.ua/ru/

 Наша фірма в Гугл Бізнесі https://goo.gl/maps/CXBef2SsMtzCZJ6B7 з відгуками.


 

4.9097859327217 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.91 (327 Votes)