• 1

    Description slide 1

  • 2

    Description slide 2

  • 3

    Description slide 3

  • 4

    Description slide 4

 Юридична допомога для введення в експлуатацію будинку в місті Київ та Київській області. 

Узаконити самобуд й провести введення в експлуатацію індивідуального будинку є актуальною та важливою темою серед власників земельних ділянок, що забудовані без документів, тому якщо стоїть гостре питання переведення в правове поле будівель звертайтеся до наших фахівців. Часте вживання слова самобуд потребує визначення, щоб розуміти рамки об'єктів до яких можна відносити відповідні будинки. Самобуд - це будинок з господарськими будівлями та спорудами без дозвільної й планувальної документації на будівництво, що може порушувати Державні будівельні норми або містобудівну документацію, зведений на чужій чи на земельній ділянці з невідповідним цільовим призначенням, є нерухомим майном, тобто має фундамент та неможливий для перенесення в просторі без втрати свого функціонального призначення, яким можуть фактично користуватися власники забудованих земельних ділянок, але не можуть володіти та розпоряджатися й як наслідок неможливо встановлювати, припиняти, змінювати свої юридичні права, оскільки будинок не є об'єктом цивільних прав та обов'язків та право власності на який не зареєстровано в установленому порядку. Тому узаконення самобуду - це правовий процес переведення в правову площину самовільно збудованого будинку, який фактично існує без дозвільної документації, що передбачає аналіз та оцінку дотримання Державних будівельних норм при відповідному будівництві з наступним вибором й імплементацією допустимого шляху реєстрації юридичного відображення побудови, котра цілеспрямованим наслідком дозволить зареєструвати право власності на будинок.

Узаконення самовільного будівництва справа не з простих, оскільки передбачає багато етапів і варіантів, актуальність яких підбирається в залежності від конкретної ситуації, яка попередньо вивчається, умови та обставини за котрих є порушеними Державні будівельні норми мають ідентифікувати правову допустимість зведеного будинку, що має виключний та визначальний характер для транспортування з категорії де-факто в де-юре. Найбільш складними деліктами при будівництві, котрі можуть завадити узаконити самобуд і зробити введення в експлуатацію будинку в місті Київ та області, можна вважати:

1.Локацію несучих стін будинку на межах червоних ліній.

2.Порушення протипожежних норм.

3.Порушення санітарних правил.

4.Недотримання правил добросусідства.

5.Відсутність необхідного цільового призначення земельної ділянки.

6.Недотримання містобудівної документації і зафіксованих ліній регулювання забудови.

Ми вирішуємо абсолютно всі, вище перелічені ситуації, якщо звісно перед зверненням до нас на об'єктах не було інспекторів з Державної архітектурно-будівельної інспекції, які склали протоколи про порушення і встановили приписи на усунення. Не фахові спроби узаконення таких будинків можуть призвести до перевірок та штрафів. Особливо незручним є розташування несучих стін будинку по червоним лініям, або порушення відступу від них, оскільки це в першу чергу важливий відступ для безпеки проживання в будинку та зміна можлива тільки фактичним перенесенням. При порушенні протипожежних норм, відносно відступу 8 або 15 метрів від сусідніх будинків вже береться до уваги документація, яка є в сусідів, внаслідок порушить протипожежну безпеку той власник, що буде узаконювати самобуд й вводити в експлуатацію будинок в місті Київ та області останнім, тому за таких обставин слід поспішати з узаконенням будинку. Порушення санітарних норм стосується розміщення господарських будівель для худоби, надвірного туалету, септику і колодязя, відстані для останніх прораховуються від будинку і між ними, за таблицями наведеними в Державних будівельних нормах 360-92, визначаються окремі відстані, для фільтруючих можливостей до 1 куб. і більше, для уникнення забруднення ґрунтових вод фекаліями, якщо площа земельної ділянки не дозволяє правомірно вистояти метраж розміщення й в наступному зробити введення в експлуатацію будинку, то виходом є централізоване водовідведення та водопостачання. Знову таки санітарні норми передбачаються для дотримання правил добросусідства, які найпростіше вирішуються, в разі нормальних відносин з сусідами, шляхом отримання нотаріальних згод, тут передбачаються найменші часові й грошові витрати. Більш складнішим є зміна цільового призначення земельної ділянки у відповідне для будівництва, так як важливо вивчити детальний план території, котрий допускатиме таку зміну, водночас по часу та коштам є витратним. Відступи від ліній регулювання забудови теж не є критичними, тому що останнє слово завжди за Державними будівельними нормами.

Поверхнево й лаконічно опишемо в цьому абзаці про кампанію відносно введення в експлуатацію будинку в місті Київ та Київській області. Закликаємо: не витрачайте безрезультатно Ваші нерви, час та гроші, довіртеся професіоналам, оскільки процес триває не один місяць і потрібна кількість для відвідування приватних, комунальних, державних установ складає більше 5 й як мінімум по 2-3 візита (якщо все подано безпомилково), які в свою чергу мають свої приймальні дні, графіки роботи, адреси з граничною протяжністю між собою, наприклад в Києво-Святошинському районі, котрий під Києвом, понад 40 кілометрів. Можна сказати навіть більше, що однорідні за функціями державні організації у сусідніх районах можуть вимагати не одинакові пакети документів. Необхідно знати нормативно-правову базу, яка має динамічний характер, володіти знаннями про Державні будівельні норми, складати і подавати різноманітні заяви, розбиратися в бланках й формулярах, котрі мають заповнюватися згідно чітко визначених правил, класифікаторів та розуміти, що замовляєш в інженерів-архітекторів, землевпорядників, слідкувати - для недопущення помилок, бути в курсі про відмінності юрисдикції потрібних органів, яке в результаті дозволить здійснити введення в експлуатацію будинку в місті Київ та області. Зазвичай при узаконенні будинку, посадові особи відповідних органів можуть брати на себе не властиві функції, щодо інспекції будинку, нав'язування замовлення документації в посередницьких фірм, необґрунтованого відмовлення у видачі документів, розширення пакету збору, котрий законодавчо передбачений й топ порушення- затягування строків розгляду. Хибні заходи, у гіршому випадку для Вас, можуть закінчитися штрафами і судовими тяжбами з Державною архітектурно-будівельною інспекцією України.

Єдиного рецепту вирішення можливих проблем не існує, але мінімізувати ризики може кожен, знаючи все законодавство, що регулює дані відносини (останній абзац) та правозастосування його або як вихід - звернутися до фахових юристів сфери нерухомості, котрі знають не лише всю спеціальну нормативно-правову базу а й здобули вищу юридичну освіту, щоб зоставити осторонь нові пригоди, минути інтелектуально-психологічні навантаження пов'язані з узаконенням будинку чи оформленням землі. Замовляючи послуги саме в нас, Ви можете бути впевнені у результаті, оскільки ми оформили десятки будинків та земельних ділянок в місті Київ і передмісті, у нашій практиці немає жодного штрафу, перевірки будинків після подачі документації, маємо прозору політику формування ціни та її повної фіксації, беремося за незакінчене узаконення чи з нуля, виготовляємо повний пакет документів, під ключ - тобто з реєстрацією права власності, виконуємо поставленні завдання в максимально короткі строки без додаткових доплат й умов. Надаємо клієнтам цінові преференції у випадках введення в експлуатацію двох і більше будинків, зберігаючи лише базову ціну, або зменшуючи її, якщо узаконення не передбачає нотаріальних згод й зберігається стандартна територіальність. Тому невідкладно звертайтеся саме до нас, негайно вирішимо всі Ваші юридичні питання з нерухомістю.

В більшості випадків, оформленню документів на будинок передує нагальна потреба укладення правочину, яка пов'язана з необхідністю мати правоустановчі документи. Інколи наші клієнти цікавляться, чому не можна паралельно приводити в порядок земельну ділянку й узаконювати будинок, котре було б абсолютно логічно виправдано, але щоб оформити документи на будинок, то треба використовувати вже оформлену землю, яка має бути приватизована, мати кадастровий номер, бути визначеною в натурі й відповідати за своїм цільовим призначенням розміщеній забудові. Дуже часто замовники наших послуг цікавляться, чому не впливає на ціну наявний технічний паспорт, ми пояснюємо, що цією роботою займається сертифікований інженер-архітектор, який має інструкції, відповідно до яких має перемірювати й перевіряти будинок на актуальну дату технічної інвентаризації. Його робота полягає в безпосередньому виїзді й кресленнях у спеціальних програмах, перевидача цього документу проводиться перед введенням в експлуатацію, продажем, заставою, міною, експертною грошовою оцінкою будинку.

Порядок введення будинку в експлуатацію, як самочинного будівництва, полягає у розробленні будівельної документації, котра має бути юридичним віддзеркаленням фактичної побудови та в майбутньому легітимною підставою для реєстрації права власності. Найперша інформація, яку варто дізнатися, щоб зробити введення в експлуатацію будинку - це дані про:

1) Земельну ділянку;

2) Наявну планувально-дозвільну документацію;

3) Конфлікти з сусідами, якщо потрібні їх нотаріальні згоди;

4) Помилки, котрі виразились штрафами, приписами інспекторів щодо усунення порушень, які значно ускладнюють майбутню процедуру узаконення.

Акцентуємо увагу на конфліктах з сусідами, оскільки загалом відповідно до Земельного кодексу експлуатація земельної ділянки має проводитися за правилами добросусідства, а згідно Цивільним кодексом, використання майна не повинно приносити незручності іншим суб'єктам цивільних прав. Тому, якщо проводиться затінення, затоплення, завонення, задимлення, зашумлення та інші незручності на основі яких відбувається конфлікт, ми рекомендуємо дотримуватися визначених порядків та правил, так як це - може завадити для введення в експлуатацію будинку в місті Київ та області. Відносно приписів інспекторів, то тут лише один шлях- повне виконання, звісно в випадку законних й підставних вимог.

Первинне ознайомлення з конкретною будівлею може здійснюватися безпосередньо з виїздом, так і віддалено: якщо відомі відступи від меж сусідніх земельних ділянок, побудов або опосередковано при присутньому схематичному плані забудови, також паралельно надається наявна документація, щоб, перш за все, ідентифікувати допустимість самовільного будівництва. Вірна оцінка допущених деліктів забудовником достатньо безпомилково окреслює рамки й вектор необхідних дій безпроблемного оформлення документів на будинок.

Загалом, здійснити введення в експлуатацію будинку та узаконити господарські будівлі в місті Київ та Київській області хоче кожний фактичний власник, для отримання місця реєстрації, підключення до мереж без посередників, мати можливість продати, обміняти, подарувати, поставити у заставу, здати в оренду, застрахувати, заповісти своє майно. Перелік правочинів відносно нерухомих речей перерахований у Цивільному кодексі, який описує ознаки самочинного будівництва, наступним за своєю юридичною силою є Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" на базі якого проводиться оформлення документів будинку й визначаються основоположні терміни та поняття: червоні лінії - межі запроектованих вулиць і геодезичних мереж, проектна (містобудівна) документація - генеральний (зонування, детальний) план, замовник - особа, що виступає забудовником й на користь котрої розробляється планувальна та дозвільна документація, забудовник - перейменований на замовника, лінії регулювання забудови - визначені межі детальним планом в рамках яких дозволяється будувати несучі стіни будинку, дотримуватися геометричної форми при будівництві й будь-яке відхилення з порушенням правил добросусідства чи ДБН передбачає отримання нотаріальних згод від сусідів. Й інші підзаконні нормативно-правові акти: інструкції, накази, постанови, порядки, стандарти, правила, які регулюють відносини в сфері містобудування та котрими потрібно керуватися, щоб узаконити самобуд в місті Київ та області, повний список внизу статті. Ми аналізуємо відповідність самовільного будівництва Державним будівельним нормам: 79-92, В.1.1.-7-2016, В.2.2-15-2005, 360-92, Державного класифікатора 018-2000 і надаємо 100% гарантію, що можна провести введення в експлуатацію будинку без:

1) Змінення розташування;

2) Змінення геометричних параметрів;

3) Судових тяжб та штрафів.

У нас є напрацювання, котрі стосуються шляхів обходу штрафних санкцій, способів уникнення моніторингу посадових осіб від незручних порушень будівельних норм. Нам відомі законні варіанти не сплати пайової участі індивідуальних житлових будинків понад 300 кв.м.. Наший метод полягає в досвіді правозастосовної практики і глибокій теорії відповідного законодавства, що має свої прогалини та колізії й залишає, за нагальної необхідності, лазівки для лавірування при деліктах забудовника. Тому чітко визначаємо можливі порушення й імплементуємо доречний шлях, щоб узаконити самобуд в місті Київ та області, для уникнення складнощей і дотримання стислих строків. Оформлення прибудов, добудов, нових господарських будівель на земельній ділянці де вже зареєстровано право власності будинку, імперативно передбачено лише з будівельним паспортом об'єкта, також це стосується будинків, що були зведені у часи УРСР з 1982 року, коли були останні правки в Державних будівельних нормах при СРСР, які визначили обов'язковість будівництва індивідуальних будинків на підставі будпаспорту.


Узаконити й провести введення в експлуатацію будинку в місті Київ та Київській області.

В Україні з весни 2017 року на зміну категорій будівництва від I по V з'явилися класи наслідків: СС1, СС2, СС3, а також було замінено офіційне поняття "забудовник" на "замовник". Наша юридична компанія безпосередньо надає юридичну допомогу для введення в експлуатацію будинків класу наслідків СС1 й найрозпоширинішому підкласу СС1- індивідуальним будинкам, які дозволено зводити без проекту, лише на підставі будівельного паспорту. Відносно останнього підкласу, дуже часто, сюрреалістично містифікують розмір штрафів, нібито понад 50 000 гривень, вираховуючи у мінімальних прожиткових розмірах чи заробітних платах, ми не заперечуємо, що є такі штрафи для проектних, експертних,  юридичних осіб котрі мають ліцензії на будівництво будинків класу наслідків СС2, СС3, але не для звичайних фізичних осіб, власників земельних ділянок- типових забудовників індивідуальних будинків, якщо Вам цікаві точні розміри штрафів, то завітайте у відповідний розділ сайту. Закінчуючи риторику про міфи, варто доповнити, що сумарний час який законодавчо передбачений для розгляду всіх документів складає 35 днів (будпаспорт 10, дозвіл на будівництво 30, а з 1 квітня 2019 року 5 днів, введення в експлуатацію будинку 10, присвоєння поштової адреси 5-15) не враховуючи затримки зі сторони органів, логістики, підготовки та подачі, тому весь дедлайн ніяк не може тривати лише 1 місяць. Узаконення стосується будинків, що вже побудовані без документації, а введення будинку в експлуатацію- це окремий етап узаконення самобуду, який попередньо передбачає комплекс заходів, щодо виготовлення дозвільних й планувальних документів їх державної реєстрації. Якщо коротко, то щоб оформити відповідну нерухомість необхідно зробити:

1) Будівельний паспорт, проект
2) Дозвіл на будівництво
3) Декларацію про введення будинку в експлуатацію
4) Зареєструвати право власності

Будівельний паспорт або проект є наміром будівництва, в ньому відображаються фасади майбутнього будинку, місце розташування будівель на земельній ділянці, точні виміри ділянки, план одного з поверхів. Який виготовляється у двох екземплярах й один залишається в відділі містобудування органу місцевого самоврядування, або у районній Державній адміністрації. Будь-які майбутні видозміни в намірах забудови мають вноситися до будівельного паспорту. Дозвіл на будівництво, а точніше: повідомлення про будівельні роботи для підтипу наслідків СС1 на підставі будівельного паспорту, повідомлення про початок будівельних робіт й окремо про будівельні роботи для будинків СС1. Дозвіл на будівництво відносно СС1 це навіть номінально не вірна назва, оскільки стосується будівництва класу наслідків СС2, СС3, але левова частка юридичних компаній називають саме так, таким чином гіперболізуючи свою роботу і сакральність для клієнта. Повідомлення про будівельні роботи подається перед початком будівництва й дозволено будувати не раніше наступного дня після подачі. Наступним етапом являється технічна інвентаризація, без котрої не вдасться здійснити введення в експлуатацію будинку в місті Київ та Київській області й в якій встановлюються точні геометричні параметри й розташування будівель, площа будинку, інженерно-технічні мережі. В свою чергу, якщо завершилося зведення будинку й він готовий до експлуатації й приєднання до мереж, проводиться введення в експлуатацію, шляхом подачі декларації про готовність об'єкта до експлуатації. Відповідно наслідком реєстрації повідомлення і декларації, забудовник отримує серію та номер документів, що зберігаються електронній базі Державної архітектурно-будівельної інспекції України, які в майбутньому потрібно буде використати при реєстрації права власності. Після чого, будинок де-факто може переходити в категорію де-юре, оскільки згідно теорії цивільного права він розпочинає володіти всіма ознаками об'єкта цивільних прав й обов'язків, відбувається це за допомогою реєстрації права власності в нотаріусів або державних реєстраторів, котрі проводять запис в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно і надають власнику з 2016 року - сіро-білу довідку витяг з реєстру, раніше надавався витяг у формі свідоцтва.

За Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачається скорочена процедура в зборі документів (будівельна амністія), але лише для індивідуальних житлових, дачних й садових будинків, які відповідають наступним критеріям:

1. Зведені з 1992-2015 рік;

2. Площею до 300 кв.м. з господарськими будівлями до 100 кв.м.;

3. Не перевищують клас наслідків будівництва СС1.

Дотримання Державних будівельних норм впливає на можливість використання будівельної амністії, скороченого введення в експлуатацію будинку в Україні, якщо є істотні порушення, то варто уникати цього шляху, так як не вдасться узаконити будинок без судових тяжб з штрафами або видозмін несучих стін самобуду. Також амністовані будівлі неможливо законно добудовувати, оскільки не передбачений механізм внесення змін з відсутнім будівельним паспортом.


Про земельну ділянку.

Земельна ділянка є належно оформленою, якщо вона пройшла Державну реєстрацію в Держгеокадастрі та реєстрацію в реєстрі речових прав на нерухоме майно й має свої правоустановчі документи, яка відповідно володіє переліком ознак:

1) Визначена в просторі у Публічній кадастровій карті України;

2) Має унікальний кадастровий номер;

3) Віднесена до певної категорії й цільового призначення;

4) Визначена в межах в натурі;

5) Може мати обмеження у використанні ( культурна спадщина, пляжна зона, зона відведення) і правові обтяження ( арешт, застава, іпотека, рента, суперфіцій, емфітевзис, сервітут );

6) Визначена за формою права власності (приватна, комунальна, державна) кількістю осіб ( спільна, сумісна).

Коли оформлений будинок після введення в експлуатацію, опис земельної ділянки проводиться в правоустановчих документах будинку, що виключає необхідність мати державний акт, витяг на землю. З того часу вони є одним цілим об'єктом цивільних прав і обов'язків та будинок відчужується разом із земельною ділянкою, без окремого правочину.

Ми проводимо оформлення земельних ділянок під будинком, для нас не являється проблемою оформлення забудованих земельних ділянок, оскільки узаконюємо нерухомість у всіх процедурах й етапах.

Інколи існує необхідність поділу земельної ділянки, об'єднання, відведення в приватну власність, змінення цільового призначення, визначення меж в натурі, щоб була можливість введення в експлуатацію будинку у місті Київ та Київській області та ми повністю проходимо ці етапи й погоджуємо технічну документацію в Держгеокадастрі, органах місцевого самоврядування, природоохоронних, лісового господарства, охорони культурної спадщини установах.

Поділ земельної ділянки може мати місце коли на ній розташований таунхаус і потрібно зробити поділ по межам несучих стін зблокованих будинків, при цьому має зберігатися під'їзд з вулиці до окремих земельних ділянок, а якщо ділиться будинок, то в кожної частини має бути вхід, своя інженерна мережа забезпечення життєдіяльності й нормального проживання. Поділ може стосуватися житлового, садового, дачного будинку, але обов'язково має бути оформлене право власності на ці об'єкти. Поділ обмежується граничною мінімальною площею, яка повинна бути достатньою, наприклад, щоб звести будинок та не порушувати Державні будівельні норми, а будь-які заборони щодо мінімальності площі є абсурдними, оскільки законний власник землі, має право на свій розсуд ділити на самі мінімальні частини, наприклад для встановлення права пішохідного проходу чи проїзду, водночас нам відомо про нормативно-правові акти прийняті органами місцевого самоврядування, відносно обмежень до 0,05 га при поділі, однак ці законодавчі акти суперечать Цивільному кодексу, Земельному Кодексу, Конституції України й їх можна автоматично вважати нікчемними й не виконувати, насамперед варто розуміти, що технічна документація відносно поділу земельних ділянок не потребує погоджень в органах місцевої і центральної влади. Об'єднання земельних ділянок необхідне коли на двох або трьох ділянках розташований один будинок, з яким потрібно зробити введення в експлуатацію будинку в місті Київ та області. Дана процедура не потребує затвердження та дозволів від державних чи комунальних органів, а також експертиз.

Відведення в приватну власність проводиться за рішенням і дозволом місцевих рад, з земель запасу, за площею й в межах норм безоплатної приватизації. Попередньо передбачає рішення про виділення земельної ділянки, дозвіл на розробку технічної документації, наступне затвердження проекту землеустрою органом місцевого самоврядування. Відведення в приватну власність, як і зміна цільового призначення передбачає один той же вид технічної документації - проект землеустрою, який полягає у відведенні земельної ділянки. Ці землевпорядні дії мають більше етапів та складніші ніж поділ чи визначення меж в натурі, також істотну роль грає кількість співвласників, коли оформлена спільна часткова власність. Відповідно час проведення повного об'єму дій більший й складає в межах трьох місяців. Всі технічні документації ми проводимо до повного завершення з реєстрацією права власності нових об'єктів.

Зміна цільового призначення проводиться за неможливості введення в експлуатацію приватного будинку і узаконити самобуд в місті Київ та області з наявною категорією земель, у свою чергу можливість зміни призначення можна визначити за  Планом Зонування населеного пункту, що є частиною містобудівної документації на місцевому рівні, в окремих випадках береться до уваги Детальний План Території, який визначає дозволене місцерозташування будівель, споруд, інженерних мереж на дорогах, вулицях, скверах, площах, приватних земельних ділянках під забудову й обслуговування житлового будинку. Ця процедура потребує погоджень і дозволів, від органів місцевого самоврядування та різних державних органів, в залежності від цільового призначення.

Визначення меж земельної ділянки у натурі відбувається на підставі топографічних, геодезичних матеріалів технічної документації, шляхом встановлення межових знаків спеціального зразку, які дозволено не використовувати лише за наявних природніх рубежів. Перед будь-яким будівництвом це має здійснюватися, щоб в майбутньому не було проблем для введення в експлуатацію будинку в місті Київ та Київській області. Часто зіштовхуємося з проблемами, котрі виникають при відсутності визначення меж в натурі перед будівництвом, що полягають в зведенні будинку, господарських будівель, споруд поза межами земельної ділянки, чи то на території запроектованої вулиці, або на сусідніх земельних ділянках. Можна знайти вихід без визначення меж, керуючись та користуючись Публічною кадастровою картою України, викопіюваннями з Генерального плану, кадастровим планом земельної ділянки в яких чітко видно місцеположення, довжину й ширину землі, передбачені місця роз'їзду, розвороту на вулиці, також можна орієнтуватися по стовпам лінії електропередач. Лінії розділу меж формуються поворотними точками, які вираховуються спеціальними геодезичними технічними приладами, котрі в свою чергу працюють через супутники й можуть мати максимальну похибку в розмірі  до 15 сантиметрів. Ця документація складається як на земельні ділянки з кадастровим номером та на ті, що не пройшли кадастрову реєстрацію. У випадку планування будівлі, або необхідне введення в експлуатацію будинку, будівництво якої буде чи повинно бути на підставі проекту, то визначення меж в натурі є невід'ємною частиною процедурного оформлення будинку у місті Київ та області.

Згідно Земельного Кодексу України, на момент 2019 року є 9 категорій земель, які в свою чергу діляться за цільовим призначенням. Законодавчо передбачено зводити індивідуальні будинки на трьох категоріях:

а) землі сільськогосподарського призначення;

б) землі громадської та житлової забудови;

в) землі рекреаційного призначення.

Стосовно земель рекреаційного призначення, то тільки  землі для дачного будівництва. Із земель сільхоз призначення, дозволено будувати відповідні об'єкти лише на землях для ведення садівництва. Щодо земель громадської й житлової забудови, то цільове призначення має бути для будівництва і обслуговування житлового будинку, може бути під кооперативи. Відповідно до Державного класифікатора 018-2000 визначається вид та тип будинку, за призначенням землі: під забудову й обслуговування житлового будинку 1110.3 (присадибна), для дачного будівництва, садівництва, 1110.4. У випадку не приватизованої земельної ділянки, іншого цільового призначення, потрібно оформити в приватну власність і необхідне цільове призначення, якщо стоїть завдання введення в експлуатацію будинку в місті Київ та  Київській області. Важливо зазначити, що для одного зведеного будинку має бути одна земельна ділянка з конкретним кадастровим номером, ця інформація буде зберігатися в реєстрі дозвільних документів Державної архітектурно-будівельної інспекції України. У випадку будівництва, яке відбувалося на новій сформованій земельній ділянці, то обов'язково перед початком будівельних робіт потрібно визначати межі в натурі за погодженням з власниками сусідніх земельних ділянок. Також будівництво будинку на чужій земельній ділянці, землі з невідповідним цільовим призначенням відразу розцінюється як самобуд.


Гранична площа земельної ділянки для введення будинку в експлуатацію в місті Київ та області.

Обмеження мінімальної площі земельної ділянки може стосуватися лише введення в експлуатацію індивідуального житлового будинку. Суть обмежень полягає в дотриманні будівельних норм і містобудівної документації, що включає санітарні, протипожежні, інженерні правила при будівництві й плануванні будинку, господарських будівель, інженерних мереж та споруд. Наголошуємо, що ці обмеження не можуть стосуватися дачних і садових будинків, які передбачені лише для тимчасового проживання й за своїми характеристиками не відповідають житловим будинкам, але мають дотримуватися правила котрі передбачені статутом відповідних товариств. При намірах будівництва присадибних ділянок, які оформленні в будівельному паспорті мають дотримуватися діючого ДБН 360-92, який регулює забудову земельних ділянок. Якщо площа земельної ділянки менша 600 кв.м., то дозволено будувати будинок без свердловини чи криниці, тобто з централізованим водопостачанням, а у випадку будівництва зблокованих будинків, з площами земельних ділянок менше 300 кв.м., обов'язкове одночасне централізоване водовідведення й водопостачання, за для дотримання санітарних норм, щодо розміщення септику, вигрібної ями й джерел водопостачання. Взагалі місце розташування фільтруючого колодязя і септику об'ємом пропуску на добу більше 1 куба, має бути відступ 10 метрів для свердловини й 8 метрів для точки водовідведення від житлового будинку й між собою не менше 10 метрів. У випадку недотримання цих санітарних вимог неможливо зробити введення в експлуатацію будинку в місті Київ та області.


Про виїзд на місце й перші дії при огляді.

Ретельний огляд щодо суттєвих порушень самочинного будівництва виконується до оформлення нотаріальної довіреності на представництво наших клієнтів, оскільки первинно потрібно ідентифікувати допустимість зроблених деліктів, які калібрують об'єм достатніх заходів майбутньої кампанії - ціль котрої введення в експлуатацію будинку, що впливатимуть на базову ціну за необхідності нотаріальних згод, територіальності, тобто розміщенні в місті Київ або понад 25 км від офісу.

Зазвичай, наші спеціалісти першочергово оглядають:

1) дотримання відступів забудови до червоних ліній;

2) від сусідніх земельних ділянок;

3) розташування септику чи вигрібної ями, колодязя для водопостачання;

4) інші господарські будівлі та споруди, що можуть робити затінення, завонення, задимлення, затоплення та подібні незручності для власників сусідніх земельних ділянок.

Окремо звертається увага на відстань між будинками, що має складати для одноповерхових 8 метрів, тому відступи забудови від  краю земельної ділянки мають складати за правилами добросусідства не менше ніж 4 метри, а якщо будинки двохповерхові або рівень вогнетривкості стін не в межах норми, то 15 метрів між будинками. Доречі, відступи від червоних ліній, що стосуються гаражів, які розташовані поруч з житловими будинками є різною для міст- не ближче лінії забудови, й для сіл і селищ дозволено по краю земельної ділянки, але в обидвох випадках вхід у гараж має бути розташований на відстані понад 10 метрів від вікна сусіднього будинку та понад 25 метрів від профілактичних лікувальних закладів, шкіл, дошкільних закладів. Лінія забудови з фронтальної сторони від червоних ліній для житлових вулиць має складати не менше 3 метрів, а від автомагістралей й доріг понад 6 метрів, однак за присутності інженерних мереж, які конструюються біля червоних ліній з високою пропускною здібністю, наприклад для лінії електропередач понад 10 кіловат, має бути збільшеним відступ від червоних ліній й відповідати відстані 10 метрів до несучої стіни й покрівельних конструкцій будинку, акцентуємо Вашу увагу на цих відступах, оскільки це визначальні виміри для  позитивного введення в експлуатацію будинку в місті Київ та Київській області.

Вирахування поверховості має інколи дуже критичне значення, щоб зарахувати будинок до відповідного класу наслідків будівництва й узаконити будинок без сплати пайової участі, не рахується поверхом: технічний поверх, мансардний і підвал або цокольний поверх - якщо перекриття не вище 2 метрів над рівнем вимощення.

Підрахунок площі грає істотну роль для визначення місцевих податків, віднесення до відповідного класу. Площа мансардних поверхів з високою похилістю стелі обраховується за зменшеними коефіцієнтами, також з площею приміщень враховуються всі поверхні на рівні поверху: сходових й ліфтових кліток, підвіконників, тощо. Після введення в експлуатацію будинку, один раз в рік органи місцевого самоврядування справляють податок на будинок. Площа технічних поверхів, підвалів, літніх приміщень до площі будинку не включається для обрахування розміру сплати податків на майно.


Державні будівельні норми.

Основним нормативно-правовим актом, що регулює розробку, аналіз, затвердження є Закон України "Про державні будівельні норми", але в ньому немає встановлених рамок поведінки для забудовників. В 2019 році діють ДБН 360-92, на зміну яким Мінрегіон прийняв нові ДБН Б.2.2-12:2018 "Планування і забудова територій", що мали вступити в дію з 1 вересня 2019 року. Однак проаналізувавши судове провадження в апеляційному адміністративному суді міста Київ, по оскарженню нових норм №826/13433/18 можна зробити чіткі висновки по оскарженню, які задовільнив суд:

а)Формальні причини:

1.Наказ який вводив в дію підписаний заступником міністра, щоб був не належною особою, оскільки міністр Міністервства регіонального розвитку та будівництва не був у відпустці.

2.Не були опубліковані інформаційні повідомлення про залучення організацій, що проводять будівництво.

б)Реальні причини:

1.Не залучені до обговорень забудовники, на діяльність яких впливають відповідні нові норми в сфері будівництва.

2.Суб'єкт, що проводив аналіз норм не мав права їх проводити.

Касаційне провадження з першим розглядом справи буде восени 2019 року й виходячи з того, що суд першої й другої інстанції визнав порушення суттєвими, можна не очікувати змін. З жовтня 2019 року вступають в чинність нові ДБН Б.2.2:12-2019, але знову як ДБН Б.2.2:12-2018 їх аналізував невідповідний суб'єкт - інститут "Дніпромісто" іменя Білоконя. Однак особливих кардинальних відмінностей, щоб узаконити самобуд й провести введення в експлуатацію індивідуального будинку в місті Київ та Київській області не буде. На підставі цього теж можливі нові судові провадження щодо оскаржень нових державних будівельних норм. В свою чергу з особливостей ДБН Б.2.2:12-2019 для індивідуальної садибної (житлової), садової, дачної забудови виокремлюється:

1) Обов'язковий відступ для нового будівництва житлових будинків в 3 метри не лише від червоних ліній, а від меж сусідніх земельних ділянок, хоча правовий механізм - погодження зменшених відступів до 1 метру від межі й не менше 6 метрів між будинками, з забезпеченням відведення стічних вод з покрівлі від сусідніх земельних ділянок - не змінився й буде надалі проводитися нотаріальними заявами про згоду сусіда на забудову ближче ніж 3 метри до межі земельної ділянки.

2) Більш ускладненими стали норми для підприємств та проектування багатоповерхової забудови.

3) Знижується планка площі земельних ділянок для садибної забудови, з мінімальних 0.06 га до 0.05 з можливістю розміщення фільтруйочого колодязя і септику й до 0.04 га - за наявності централізованого водопостачання, окремі зміни для зблокованих будинків ( таунхаусів), з площею землі не менше 0.015 га при централізованому водопостачанні й водовідведенні.

4) Вперше з'явилася обов'язкова умова щодо щільності розміщення маленьких земельних ділянок  на 1 га, скоріше всього щоб не було перенаселення сільських місцевостей, що не мають відповідної інфраструктури. Розуміючи дану ситуацію, потрібно поспішати з оформленням зблокованих будинків, так як прийде момент настання граничної кількості маленьких земельних ділянок на 1 га й тоді неможливо буде оформити землю й будинки, як окремі об'єкти цивільних прав.

Тому з 1 жовтня 2019 року дещо ускладнюється процедура, щоб нормально узаконити й провести введення в експлуатацію будинку в місті Київ та Київській області.

Найбільш зведеними правилами були ДБН 79-92, які втратили чинність в 2006 році, на зміну яким прийшли ДБН В.2.2-15-2005 "Житлові будинки. Основні положення", що дублюють й вже не так деталізують як попередні правила та розроблялися інститутами міста Київ. Однак при необхідності звернення до Державних будівельних норм достатньо знати ДБН 79-92, котрі дещо спростилися шляхом прийняття нових правил з громадськими слуханнями, які вплинули на дозвіл будування вище 4 поверхів будинків громадської забудови в селах та збільшення поверховості у містах. Таким чином була децентралізація нормативних актів, ніяким чином не вплинувши на саму суть норм, тепер щоб подивитися те ж саме яке було в ДБН 79-92 необхідно шукати багато різних джерел.

Наприклад, положення про лінії регулювання забудови немає в ДБН В.2.2-15-2005, проте є в ДБН Б.2.4-1-94 "Планування і забудова сільських поселень". Хоча кінцево апелювати лише одними нормами неможливо, оскільки існують охоронні зони: інженерних мереж великої потужності, кладовищ, лісових господарств, захисних смуг від промислових смуг та інші нюанси. 

Хронологія рамок поведінки при будівництві показує чіткий вектор спрощення правил забудови індивідуальним забудовникам, що одночасно розширює можливості забудовників громадської багатоповерхової забудови й полегшує введення в експлуатацію будинку в місті Київ та Київській області. Перші зведені й нормативно закріплені правила будівництва були в 70-х роках 20 століття, деякі з яких змінювалися і перевидавалися, але більшість діє по цей час. Дотримання Державних будівельних норм є наслідком максимально можливого строку експлуатації об'єкта, що водночас є виключним фактором для відвернення майбутніх надзвичайних подій, які можуть спіткати будинок при техногенних та природних катаклізмах. Аналіз будівельних правил наштовхує на їх умовний поділ: контроль над плануванням, фактичним зведенням будинку; окремий блок пожежної безпеки. Нігілізм й індиферентне ставлення до Державних будівельних норм при будівництві будинку, роблять його небезпечним для проживання та знаходження в ньому і наступної неможливості введення в експлуатацію будинку.

Порушення протипожежних правил, щодо відстані між будинками, котрі знаходяться на суміжних земельних ділянках, дозволить перекинутися пожежі з одного об'єкта на інший за лічені хвилини, для цього передбачені протипожежні розриви між будинками за рівнями вогнетривкості стін будинку, їхнього положення між собою або зроблених з горючих матеріалів виступаючих конструкцій понад 1 метр, водночас узаконити самобуд та провести введення в експлуатацію будинку в місті Київ та Київській області за таких умов буде складніше. Класифікуються ступені вогнетривкості будинків за матеріалами, які використовувалися для будівництва будинку:

1.) І, ІІ ступінь вогнетривкості- це будинки з несучими стінами та огороджувальними конструкціями з природнього або штучного каменю, бетону, залізобетону і з перекриттям листовими, плитними негорючими матеріалами.

2.) ІІІ ступінь - це будинки несучі стіни котрих зроблені з кам'яних матеріалів, бетону, залізобетону, перекриття яких дозволяється робити з дерев'яного каркасу, при цьому деревина має оброблятися вогнестійкими речовинами. ІІІа - це каркасні будинки, матеріал каркасу дозволено робити з незахищеного від вогню заліза та вогнестійких плит, наприклад SIP панелей. ІІІб - це будинки з дерев'яним каркасом, деревина якого має відповідно оброблятися та бути вогнестійкі плити огороджувальних конструкцій.

3.) IV ступінь- це будинки повністю зроблені з деревини або інших горючих матеріалів, котра попередньо має  захищатися вогнестійкими плитами, штукатуркою. ІVa - будинки на каркасній основі із незахищеного металу з огороджувальними конструкціями з металевого профілю та використанні негорючих утеплювачів.

4.) V ступінь - будинки до яких не ставиться жодних вимог відповідності щодо ступеня вогнетривкості та за своїми характеристиками не відповідають меншим ступеням, наприклад з використанням горючого утеплювача, без захисту деревини вогнестійкими панелями чи без обробки її негорючими речовинами.

Переважну більшість будинків можна відносити до ІІІ ступеня вогнетривкості, якщо стіни з каменю й негорючого утеплювача та перекриття будинку не бетонне, а зроблене з дерев'яного обробленого каркасу. Тому передбачаються різні протипожежні розриви між будинками:

1. Між будинками ІІІ та ІІІ і І й ІІ ступеня вогнетривкості складає 8 метрів, дозволено зменшувати на 20 % за наявності стін між будинками без віконних прорізів та відсутності горючих виступаючих конструкцій понад 1 метр за несучою стіною.

2. Найменший дозволений протипожежний розрив  в 4.8 метра для будинків І і ІІ категорії, при стінах будинку між собою без віконних прорізів й наявності у вищого об'єкта протипожежної стіни, котра зроблена із залізобетону, відповідно й перекриття будинків має бути бетонне.

3. Для будинків зроблених з дерева, котрі відносяться до IV ступеня між собою має бути розрив в 15 метрів, а для III і IV ступеня 10 метрів.

4. Окремо передбачається збільшення розривів для виробничих будинків, тобто де проводиться комерційна діяльність з продажу чи виготовлення товарів, для І і ІІ ступеня збільшувати на 50%, а для III, IV, V  ступеня на 25 %, також передбачається збільшення розривів у випадку сейсмічно-активної території.

Слід зазначити, що узаконити самобуд й зробити введення в експлуатацію будинку в місті Київ та Київській області можливе лише за дотриманням цих нормативів. Тут описані мінімальні протипожежні розриви, однак з врахуванням передбаченим побутовими розривами для житлової громадської  забудови, передбачаються побутові розриви для будинків 2 поверхи і більше - 15 метрів, понад 3 поверхи в 20 метрів між будинками, а якщо біля житлового будинку є садибна забудова, то береться відступ по висоті житлового будинку.

Порушення санітарних вимог, наприклад невірне розміщення вигрібної ями призведе до збільшення попадання кількості сонячних променів, як наслідок пришвидшаться хімічні процеси й будуть утворюватися отруйні гази або делікти по положенню джерела водопостачання на земельній ділянці. Передбачається диспозитивна вимога щодо розміщення вигрібної ями або септику з північної сторони будинку в напрямку спуску ґрунтових вод, водночас є імперативні вимоги:

1) Відстань септику до будинку при пропускній здібності до 1 куба на добу має бути не менше 5 метрів, а при 1-3 кубів на добу понад 8 метрів, у випадках більше 3 кубів на добу необхідне централізоване водовідведення з очисними станціями.

2) Положення джерела водопостачання є різним, оскільки включає в себе різні види:

а) Фільтруючий колодязь - це джерело водопостачання, воду з якого можна використовувати в побутових потребах для життєдіяльності людини, однак дозволяється безпосереднє споживання питної води у випадку додаткових фільтруючих механізмів.

б) Питний колодязь - це джерело водопостачання, вода з якого може використовуватися для всіх потреб людини, облаштовується артезіанською свердловиною.

1. Відстань фільтруючого колодязя, для подачі води до 1 куба на добу, від будинку має складати 8 метрів, а від 1-3 кубів на добу 10 метрів, слід зберігати відстань між цим видом водопостачання і септиком в розмірі не менше 10 метрів.

2. Положення питного колодязя від будинку, септику до 1 куба на добу має бути більшим 20 метрів, в разі септику понад 1 куб на добу має зберігатися відстань в залежності від напрямку потоку ґрунтових вод: від септика 40-50 метрів, до септика 20-25 метрів, перпендикулярному потоці 25-30 метрів. 

Порушення імперативних вимог є критичними для узаконення й введення в експлуатацію будинку в місті Київ та Київській області. Загалом при забудові земельних ділянок менше 600 кв.м. індивідуальними будинками має передбачатися централізоване водопостачання, а у випадках розміщення зблокованих будинків з приквартирними ділянками на площі менше 300 кв.м. має бути одночасне централізоване водопостачання й водовідведення.

Інсоляція являється важливим лікувальним фактором й повинна використовуватися у всіх житлових й громадських будівлях. Існує розрахована оптимальна ефективність інсоляції для загально-оздоровчої, психологічної, бактерицидної та теплової дії, котра досягається при забезпеченні безперешкодного опромінення прямим сонячним світлом територій і приміщень, як мінімум 3-4 години на добу, що досягається правильним плануванням побудови будинків. Забороняється протягом всього року затіняти фасади житлових будівель та не більше 10%  вільних територій поруч.

Інсоляція - це кількість та час попадання сонячних променів у вікна будинків, на фасади і земельні ділянки, що вираховується як мінімальна для терапевтичної дії на організм людини, окремо обраховується для установ охорони здоров'я, дошкільних та шкільних закладів.

Зменшення інсоляції сусідніх земельних ділянок має свої рамки відповідно до категорії відповідних земель та їхнього виду використання. Затінення сусідів може відбуватися високою огорожею, деревами, будинком, однак якщо вид використання під житлову забудову й затінюється не будинок, а городництво, то це порушення дозволяється, так само як і дозволено при затіненні вікна садового будинку, оскільки вид використання не передбачає постійне проживання в будинку й основна ціль полягає в садівництві. Окремо передбачені точні мінімальні часові рамки для інсоляції вікон будинків з 22 березня по 22 вересня:

1. Для житлових і громадських будинків 2.5 години, для 9 поверхових будинків дозволяється не менше 2 годин інсоляції у випадках збільшення інсоляції інших приміщень квартири.

2. Для дошкільних, шкільних, установ охорони здоров'я, закладів відпочинку та лікування мінімум 3 години.

Розміщення будинку в охоронних зонах, що категорично заборонено. 

Близькість ліній електропередачі до фасаду та даху будинку при сильному вітрі дає ризики займання за обриву лінії, мінімальний відступ від ЛЕП складає 3.4 метра, для житлових вулиць, тобто 3 метри від огорожі й 40 сантиметрів від стовпа лінії електропередач або 60 сантиметрів потужністю лінії понад 6 кіловольт , однак, якщо ЛЕП передає потужність понад 10 кВ, то від найближчої виступаючої конструкції будинку має бути 10 метрів, так як це охоронною зоною ЛЕП понад 1 кВ й до 20 кВ, але при ізоляції електропроводів лінії, дозволено зменшувати на 20 % відступ, а якщо ЛЕП прокладено під землею, то відстань до житлового будинку може скорочуватися до 1 метра, загалом існують такі охоронні зони повітряних ліній електропередач:

1) до 1 кВ - 2 метри.

2) понад 1 кВ - 10 метрів, тобто коли на опорі електропередач є 3 проводи з передачею по 380 вольт.

3) понад 20 кВ - 15 метрів.

4) понад 35 кВ - 20 метрів.

5) понад 110 кВ - 25 метрів.

6) понад 330 кВ - 30 метрів.

В свою чергу забороняється зводити житловій й дачні будинки в цих зонах, оскільки випромінюється шкідливий вплив на організм людини, а також заборонено: саджати дерева, окрім багаторічних насаджень ялинок; розводити вогонь; проводити земельні роботи; реконструкцію вже побудованих будівель, лише з дозволом електророзподільної компанії; проводити зупинку транспортних засобів під лініями понад 330 кВ, окрім залізничного транспорту; влаштовувати звалища; розміщувати автозаправні станції; влаштовувати ринки, стадіони, зупинки.

Охоронні зони також можуть стосуватися: магістральних нафтопроводів, етиленопроводів, газопроводів; найбільш частіше зустрічаються магістральні газопроводи I й II класу, в залежності від діаметрального перерізу труб:

а)  I класу від 300 мм - 100 метрів, від 600 мм - 150 метрів охоронної зони в обидві сторони.

б)  II класу до 300 мм - 75 метрів, понад 300 мм - 125 метрів зони.

Зазвичай розміщення газопроводів передбачає передачу в постійне користування газорозподільним компаніям земельних ділянок відведених для прокладення шляхопроводів, тому якщо відповідне відведення відбувалося давно можна наперед зазначити, що інші землі будуть відповідати своєму використанню й їх можна незважаючи використовувати. 

Встановлюються водоохоронні зони для річок, ставків, озер, з врахуванням рельєфу й захисту від підтоплення, що складає для:

1. Річок довжиною понад 100 км - 100 метрів.

2. Річок від 50 до 100 км - 50 метрів.

3. до 50 км - не менше 20 метрів.

4. Для озер і ставків мінімум 20 метрів від будинку, якщо вид використання земельної ділянки дозволяє відповідне будівництво.

Узагальнюючи, можна зробити висновок про можливість узаконення й введення в експлуатацію будинку в місті Київ та Київській області, наявність самобуду в охоронній зоні це небезпечно для проживання й неможливо для узаконення. Кількість ризиків в наслідок порушення правил, не є вичерпною, але є вичерпними правила, які потрібно дотримуватися/


Використання реєстрів при узаконенні будинку і землі.

Найпершою по значності та використанні є Публічна Кадастрова карта України, за допомогою якої визначаються плани зонування території, актуальний генеральний план з червоними лініями та межами земельних ділянок, окремо можна розшукати власників сусідніх земельних ділянок, переглянути проектування вулиць й місць для розвороту в провулках. Наступним реєстром є містобудівний кадастр, що формується в районах або населених пунктах за одним органом містобудування і архітектури, який видає будівельні паспорти, але в більшості населених пунктів його немає, котрий демонструє наявну документацію на будівництво в власників суміжних земельних ділянок, щоб розуміти при порушенні ДБН, хто взагалі зможе провести введення в експлуатацію будинку, зазвичай той хто перший оформляє документацію, той залишається правим. Містобудівний кадастр включає зареєстровані будівельні паспорти і містобудівні умови та обмеження з проектами на будівництво. Після планувальної документації подається повідомлення та декларація про готовність об'єкта до Реєстру Дозвільних процедур Державної архітектурно-будівельної інспекції України, котрий діє в електронному вигляді з 2009 року та містить інформацію про кожне введення в експлуатацію будинку, що включає: клас наслідків будівництва, персональні дані забудовника, серію та номер правоустановчих документів на землю, класифікатор будівництва та інші суттєві моменти. Також при реєстрації повідомлення про будівельні роботи, робиться запит до органу містобудування і архітектури, що видавав будівельний паспорт й встановлюється за допомогою містобудівного кадастру, наявність задекларованих  й належно оформлених намірів будівництва. До речі влучно використовувати реєстр дозвільних процедур ДАБІ, якщо потрібно перевірити забудову конфліктних сусідів на зареєстровані повідомлення про будівельні роботи, або декларацію про готовність об'єкта до експлуатації, якщо право власності на будинок не набуте до 2009 року. Останнім у використанні є Реєстр речових прав на нерухоме майно України доступ до якого мають державні реєстратори та нотаріуси, де реєструється право власності на будинок, на підставі відповідної заяви, декларації про готовність будинку до експлуатації, рішення про поштову адресу, правоустановчих документів на земельну ділянку.


Підключення будинку до електричних мереж.

Підключення будівель до електромереж проводиться паралельно будівництву або після, якщо узаконити самобуд й включає в себе два етапи, це безпосереднє приєднання до електромереж і наступне укладення договору про споживання електричної енергії. Стандартне постійне підключення має свої ознаки: 

1.) Об'єкт має знаходитися ближче ніж 300 метрів від лінії електропередач.

2.) Максимальна потужність підключення не перевищує 16 кіловат.

Приєднання будинку до електричної мережі відбувається на підставі переліку документів, в тому числі копії будівельного паспорту, відповідно незаконні самобудови не можуть бути приєднанні без участі посередницьких фірм, які окремо беруть кошти та збільшують загальну вартість підключення. 

Укладення договору споживання, після підключення, можливе лише після введення в експлуатацію будинку і наявності декларації про готовність об'єкта до експлуатації, серія й номер якої надається Електропередавальній організації, що відбувається протягом 5 днів після подачі пакету документів до районного підрозділу Київобленерго.

Інколи виникають складнощі з перебільшенням відстані до лінії електропередач, ми знаходили виходи з таких патових ситуацій, орендуючи на короткий період інші земельні ділянки, задля скорочення відстані і замовляли тимчасове підключення, після чого підключали необхідні об'єкти.

Загалом існує весь перелік документації для приєднання та споживання:

а) Ситуаційний план з викопіюванням з топографо-геодезичного плану в М 1:2000.

б) Копія будівельного паспорту, будинків до 500 кв.м. й містобудівні умови й обмеження для будинків, котрі зводяться тільки на підставі проекту.

в) Копії правоустановчих документів нерухомості.

г) Заява: приєднання до електричних мереж.

д) Введення в експлуатацію будинку з декларацією про готовність об'єкта до експлуатації- серія і номер.

При приєднанні розробляється робочий проект приєднання з технічними вимогами -все проводиться Електропередавальною організацією. Нам відомі випадки, коли потенційним клієнтам по приєднанню починають дзвонити сторонні люди та пропонувати послуги, щодо проекту підключення, який повинно робити Київобленерго й його відділ проектування, котрий створений з 2017 року. Тому, щоб приєднатися до мереж, потрібно спочатку узаконити будинок в місті Київ і області.


Висновки.

Узаконення самовільного будівництва потребує фахових юридичних знань та досвіду, оскільки дилетантські спроби можуть призвести до штрафів і умов за яких узаконити самобуд можливо буде лише через суд або фактичну зміну геометрії й розташування будинку. Виходячи з практики, питома кількість помилок, які здійснюють власники забудованих земельних ділянок, в першу чергу, включає в себе:

1. Замовлення проекту на будинок, що зводиться на підставі будівельного паспорту;

2. Замовлення технічного паспорту першим етапом, не відрізняють технічні паспорти для амністії та звичайні (флагман помилок);

3. Замовлення замість кадастрового плану, проекту землевідводу;

4. Замовлення топографічного знімку невідповідного масштабу;

5. Вибирають хибний шлях узаконення.

Як наслідок, приводить до пустої трати часу та коштів без всяких результатів- у кращому випадку, в гіршому - судові тяганини, штрафи від інспекторів Державної архітектурно-будівельної інспекції України. Також суттєвий досвід введення в експлуатацію будинку саме в місті Київ і Київській області, хоч й одне законодавство, що діє на всій Україні, але кожний регіон має свої особливості. Тому за необхідності звертайтеся до наших юристів без посередників, у нас розумна й обрахована наперед ціна за введення будинку в експлуатацію. Якщо все-таки Ви вирішили дізнатися процедуру та об'єм необхідних дій відносно оформлення документів на будинок, пропонуємо для перегляду:


Законодавча база.

Відносини, що складаються в зв'язку з будівництвом, його документальним оформленням, введенням в експлуатацію будинку в місті Київ та Київській області, зносинами, при цьому, з державними, комунальними, приватними організаціями - регулюються певною нормативно-правовою базою, яку перерахуємо за юридичною силою: 

1) Конституція України.

2) Кодекси: Цивільний, Земельний, Господарський, про Адміністративні правопорушення.

3) Закони України: "Про регулювання містобудівної діяльності", "Про генеральну схему планування території України", "Про архітектурну діяльність", "Про основи містобудування", " Про Землеустрій", "Про Державний земельний кадастр", "Про планування й забудову територій", "Про стратегічну й екологічну оцінку", "Про благоустрій населених пунктів", "Про оцінку впливу на довкілля", "Про охорону культурної спадщини", "Про об'єкти підвищеної небезпеки", "Про забезпечення санітарного і епідемічного благополуччя населення ", "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності".

4) Постанови, накази: "Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду", "Правил охорони електричних мереж", "Порядок проведення технічного обстеження, щодо об'єктів незначного класу наслідків", "Порядок ведення реєстру містобудівних умов та обмежень", " Порядок розроблення містобудівної документації", "Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів", " Порядок виконання підготовчих і будівельних робіт", "Порядок видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки", "Примірне положення про органи державного архітектурно - будівельного контролю", "Порядок надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки", " Державний класифікатор будівель і споруд 018-2000", "Класифікатор об'єктів адміністративно-територіального устрою України".

5) Державні будівельні норми: Б.2.2:12-2019 "Планування та забудова територій"- набирають юридичну силу з 1 жовтня 2019 року, В.2.2-15-2005 "Житлові будинки. Основні положення", Б.2.2-12:2018 "Планування й забудова територій", 79-92 "Житлові будинки для індивідуальних забудовників України" втратили чинність, але найбільш зведені, В.1.1.-7-2016 " Пожежна безпека об'єктів будівництва" та інші похідні. 

Це вся нормативна база, щоб провести введення в експлуатацію будинку без судових спорів.


Юридична компанія Legal Home надає юридичні послуги в місті Київ та Київській області.

Загальна консультація юриста надається шляхом відповіді на форму зворотного зв'язку, всім бажаючим- що зробили репост сайту http://legalhome.com.ua/ru/

Наша фірма в Гугл Бізнесі https://goo.gl/maps/CXBef2SsMtzCZJ6B7 з відгуками.


 

4.9097859327217 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.91 (327 Votes)