• 1

    Description slide 1

  • 2

    Description slide 2

  • 3

    Description slide 3

  • 4

    Description slide 4

Відмінності дозволів на будівництво.

Спочатку варто зрозуміти, що законодавець передбачає декілька різних видів дозвільних процедур для будинків, господарських будівель та інших споруд- виходячи із складності будівництва, цільового призначення, небезпеки, вартості, якими і визначаються класи наслідків побудов. Суб'єктами отримання дозволу можуть виступати замовники документації, згідно Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" це - фізичні особи, фізичні особи-підприємці, юридичні особи, які в деяких випадках повинні мати ліцензії, сертифікати. Об'єкти щодо яких отримуються дозволи на будівництво це індивідуальні, багатоквартирні, зблоковані будинки, дороги, інженерні мережі, майнові комплекси з відповідним класом наслідком будівництва. В найпростіших дозвільних процедурах існує реєстрація повідомлення про будівельні роботи, в складніших видається дозвіл на будівництво, будівельні роботи діляться на дві частини: початок підготовчих робіт і безпосереднє будівництво. Тут ми розглянемо спрощені процедури, які фахівці нашої фірми безпосередньо та неоднократно пройшли на території міста Київ й Київській області. 

Повідомлення про початок будівельних робіт стосується об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорту та/або клас наслідків не перевищує СС1, що включає індивідуальні садові, дачні, житлові будинки площею до 500 квадратних метрів. А дозвіл на будівництво отримується забудовниками, що будують об'єкти клас наслідків яких є СС2, СС3, (детальніше про СС класи наслідків) що передбачає отримання спочатку містобудівних умов та обмежень, розробку проекту, технічний нагляд, архітектурний контроль, експертизи проекту, дозволу на підготовчі роботи, шляхом подачі повідомлення про підготовчі роботи, а потім отримання дозволу на будівельні роботи, шляхом подачі заяви. Після подачі якого будівельні роботи набувають юридичного статусу, з завершенням будівництва проводиться технічна інвентаризація й вводиться в експлуатацію будинок, подачею декларації про готовність об'єкта до експлуатації.

Тому дозвіл на будівництво житлового, дачного, садового будинку до 500 квадратних метрів слід сприймати як повідомлення про будівельні роботи, що подається на підставі намірів будівництва, котрі оформляються отриманням будівельного паспорту за умов відповідності:

1. Цільового призначення земельної ділянки.

2. Дотриманні Державних будівельних норм.

3. Дотриманні містобудівної документації: генерального, детального плану зонування території.

4. Для садових та дачних будинків дотриманні планувальних проектів товариств, або статутів цих юридичних осіб, якщо в  них існують вимоги, щодо розміщення будинку або будівель.

Здійснювати будівельні роботи дозволено після подачі даного повідомлення, але не раніше наступного дня, реєструється з весни 2019 року протягом 5 днів, однак відповіді з ЦНАПу приходять за старими термінами, 30 днів. 

Виходячи з попередньо зазначеного, можна надати визначення, що дозвіл на будівництво будинку - це повідомлення про будівельні роботи територіальних органів Державної архітектурно-будівельної інспекції України на підставі будівельного паспорту, правоустановчих документів на земельну ділянку, персональних даних забудовника та реєстрація в реєстрі дозвільних процедур, що в майбутньому буде використовуватися при подачі декларації про готовність об'єкта до експлуатації.

Загальна відмінність дозволів на будівництво виражається в суб'єкті, що отримує та об'єктах, які плануються до побудови, при самовільному будівництві на підставі повідомлення про будівельні роботи наші фахівці без обтяжень допоможуть подати, однак якщо необхідно було отримувати проект, то залучати юристів до роботи потрібно з самого початку, оскільки проводяться складні вишукування, назначаються контролюючі особи з сертифікатами, що є надзвичайно витратним та проблемним. Замовляючи повну процедуру узаконення будинку, Ви отримаєте дозвіл з першої реєстрації, без черг й інтелектуальних навантажень, оскільки напрацювання досвіду в подачі повідомлення про будівельні роботи може обернутися, при неоднократній подачі, приїздом інспекторів ДАБІ та призначенням штрафів й виявленні можливих інших порушень передбачених Державними будівельними нормами.


Особливості для Києва і Київської області при отриманні дозволу.

Отримання дозволу на будівництво має особливості в попередньому етапі, тобто виготовлення намірів побудови будинку. Єдиної одинакової процедури отримання будівельного паспорту в місті Київ та Київській області не існує. В місті Київ будівельний паспорт отримується з топографічною зйомкою земельної ділянки, яку проводять сертифіковані інженери-геодезисти та землевпорядники, в більшості випадків такий ускладнений процес зрозумілий, оскільки за наявністю можливих комунікацій, охоронних зон Київ має своє лідерство тому подібні вишукування є доречними. В Київській області, наприклад в Києво-Святошинському районі виготовлення намірів потребують ще більш широкого пакету документів, з включенням: кадастрового плану, схематичного плану забудови, фасадів, нотаріально завірених копій документів на земельну ділянку і зйомки, яку безпосередньо виготовляє орган містобудування при РДА при цьому отримуючи кошти через госпрозрахункове проектно-виробниче  архітектурно-планувальне бюро ЄДРПОУ 20593195. Найбільше бентежить те що будівельний паспорт має отримуватися безкоштовно, однак в цьому районі беруть кошти як в деяких інших, при цьому не мають одинакової цінової політики, для не фахових людей це буде в три а може і чотири рази дорожче чим для наших спеціалістів, які розуміють об'єм роботи що робиться і рамки порушення законодавства. Сам по собі етап перед отриманням дозволу є найбільш кропітким та витратним. 

В місті Київ майже всі території з сформованими забудовами, тому ймовірність проблем пов'язаних з будівництвом без дозволу й перевіркою будівництва інспекторами архітектурно-будівельного контролю набагато більша ніж для Київської області, водночас в Києві є електронний містобудівний кадастр, в якому надзвичайно легко відслідкувати наявність намірів будівництва й не сплату пайової участі, оскільки громадяни можуть скаржитися онлайн за допомогою містобудівного кадастру.


Трансформація дозволу на будівництво.

В часи УРСР правові акти України містили підхід штучної школи права, де первинне місце займала держава й закон, що породжувало бюрократичність й заплутаність системи права, однак в ході підписання міжнародно-правових угод в часи незалежності був взятий курс на європейські цінності й природню школу права, де в центрі постає людина, здоров'я, свободи й в тому числі скасування бюрократичності в дозвільних процедурах. Раніше дозвіл на будівництво та наміри був сконцентрований в правах виконавчих органів центральної влади на місцях, так як і введення в експлуатацію з реєстрацією права власності виключно в державних нотаріусів. Однак поступово й динамічно вже з 2011 року була систематизація й виокремлення рамок поведінки в архітектурі і містобудуванні в Закон України " Про регулювання містобудівної діяльності", що є основою основ для отримання дозволу, введенню в експлуатацію в цій сфері.

Спочатку номінальна назва дозволу була одноіменною для будинків до 300 квадратних метрів, а вже з 2014 року інтегрувала в просте повідомлення про будівельні роботи і з 2019 року розширилась дія і для будинків до 500 кв.м. Виходячи з попереднього й орієнтирів на майбутнє повідомлення про будівельні роботи може абсолютно втратити своє місце для індивідуальних будинків, хоч і так воно являється найпростішою процедурою посеред інших. Трансформація дозволу, враховуючи ліберальну політику нової влади може абсолютно втратити свою дію, вже з вересня 2019 року була скасована пайова участь в розвитку інфраструктури для об'єктів з площею понад 300 кв.м., що вступить в дію з 1 січня 2021 року. Тому в найближче десятиліття можна очікувати нікчемність дозволу на будівництво для індивідуальної забудови, якщо знову в немиту росію  не інтегруємо.


Правові наслідки відсутності дозволу на будівництво.

Недотримання юридичної процедури оформлення будинку та його зведення продукує певний перелік наслідків, з яких можна виокремлети безпосередні та випливаючі. Під безпосередніми результатами слід сприймати формальне недотримання Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", яке в результаті дозволить притягувати власників земельних ділянок або забудовників до адміністративної відповідальності й накладати штрафи і приписи на усунення порушень.

З випливаючих обставин можуть бути реально недотримані Державні будівельні норми, об'єкт можуть збудувати за межами ділянки, червоними лініями, в дії охоронних зон. Оскільки при оформленні з самого початку будівництва, отримуються наміри котрі перевіряються на дотримання ДБН, містобудівної документації місцевим органом містобудування та архітектури, що попередньо передбачає приведення до готового стану земельної ділянки з встановленням меж в натурі та отримання кадастрового номеру.

Тому відсутність дозволу на будівництво спричиняє підводні камені для майбутнього введення в експлуатацію будинку, однак звернення до фахових спеціалістів виключить цей фактор, оскільки повний аналіз будівництва перед взяттям на узаконення абсолютно захищає від таких ризиків.


Отримання дозволу на будівництво.

Повідомлення про початок будівельних робіт, відносно будівництва об'єктів класу наслідків СС1 та на підставі будівельного паспорту розглядається та реєструється дозвільним відділом Державної архітектурно-будівельної інспекції України протягом 30 календарних днів, а з 1 квітня 2019 року 5 днів. Надсилається в відповідний територіальний підрозділ ДАБІ, шляхом подачі через ЦНАП. Найшвидшим Центром надання адміністративних послуг для передачі дозволу на реєстрацію є ЦНАП Печерської районної державної адміністрації для міста Київ і Київської області. При заповненні повідомлення використовуються такі дані:

1) Документи забудовника, підрядника (за наявності): паспорт, ІПН.

2) Дані будівельного паспорту або проектної документації: відповідальних осіб за проектування, органу видачі містобудівних умов та обмежень, фізичні параметри об'єкта.

3) Правоустановчих документів на земельну ділянку: витяги, акти, рішення, довідки.

4) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000

5) Державного класифікатора адміністративно-територіального устрою КОАТУУ.

6) Експертизи, якщо будуються за кошти громади чи держави, або підлягають оцінці впливу на довкілля, чи становлять техногенну небезпеку.

За подачу недостовірної інформації за пунктом 8 статті 96 КУпАП передбачається відповідальність в розмірі штрафу 12600 грн.


Чому звертатися до професіоналів при самовільному будівництві.

Містобудівна діяльність потребує знання всього законодавства й особливо, самої заплутаної частини - Державних будівельних норм, що не зведені в один нормативно-правовий акт й в деяких положеннях є суперечливими й неповними по регулюванню рамок поведінки, наприклад червона лінія для житлової вулиці складає 3 метри від межі ділянки, однак якщо є охоронна зона повітряних ліній електропередач потужністю понад 1 кіловольт, то ця відстань- де не можна будувати будинок вже є 10 метрів. 

Ми гарантуємо нашим клієнтам, що при узаконенні самобудов, штрафи не будуть виписані, або будуть оспоренні в адміністративному порядку, без судових тяганин оскільки у нас є правова позиція, що сформована нашою практикою та яка стоїть на прогалинах і колізіях Закону України ''Про регулювання містобудівної діяльності''. Зареєстроване повідомлення про початок будівельних робіт безпосередньо не використовується в державній реєстрації права власності, але є невід'ємною частиною оформлення документів на будинок, що побудовано. Також при не однократній подачі повідомлення існує реальний ризик перевірки інспекторами  Державної архітектурно-будівельної інспекції України будівельного паспорту і земельної ділянки де розташоване будівництво, що законодавчо дозволено проводити під час реєстраційних дій та протягом 3 місяців після подачі на реєстрацію документації. Тому звертайтеся до наших фахівців, працюємо в місті Київ та Київській області.

Дозвіл на будівництво
Дозвіл на будівництво
Повідомлення про початок будівельних робіт на підставі будівельного паспорту
Повідомлення про початок будівельних робіт  http://legalhome.com.ua/ua/

4.9805825242718 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.98 (309 Votes)