• 1

    Description slide 1

  • 2

    Description slide 2

  • 3

    Description slide 3

  • 4

    Description slide 4

Адміністративні правопорушення.

Для початку трішки теорії права. Штрафом є лише одним із видів санкції будь-якої статті чи закону й може застосовуватися окремо так і паралельно поряд з такими заходами як: позбавлення права, громадські роботи, виправні роботи, пониження в спеціальному званні, позбавлення волі, обмеження волі, конфіскація майна. Будь- яке покарання є наслідком юридичної відповідальності, яка в Україні ділиться за галузями права: кримінальна, адміністративна, цивільна, господарсько-правова - лише для суб'єктів господарської діяльності. Ми будемо розглядати адміністративну відповідальність, яка немає суспільно-небезпечного характеру, але спричинює істотну шкоду порушенням законів, містобудівної документації та санітарних, протипожежних, будівельних, добросусідських правил. Адміністративне правопорушення - це протиправна, винна, дія чи бездіяльність, що посягає на громадський порядок, встановлений порядок управління, власність, права свободи громадян й за яку передбачена Кодексом України про Адміністративні правопорушення відповідальність. Відповідальність за самочинне будівництво передбачає адміністративну відповідальність у формі штрафу.


Деліктоздатні суб'єкти штрафу за самобуд й підстави для перевірок.

Штраф за самовільне будівництво може накладатися на власників земельних ділянок або відповідальних посадових осіб. Стосуються штрафні санкції  незаконного будівництва індивідуальних садових, дачних, житлових (садибних) та спаряних, багатоквартирних будинків, офісних будівель, інженерних споруд, доріг, тощо.

Юридична відповідальність у сфері містобудування поширюється на різних суб'єктів, встановлюється різними Законами та має різні форми. Формою нагляду за статтею 41 з позначкою 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (надалі Закон) проводиться нагляд за органами державної влади та суб'єктами господарювання, що здійснюють проектну й експертну роботу, відповідальність яких передбачена Законом України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" (Закон 1) а також для забудовників об'єктів класу наслідків СС1,СС2,СС3. Розмір штрафів для проектних, експертних організацій складає: 18-90 розмірів прожиткового мінімуму. Формою контролю за статтею 41 Закону передбачається моніторинг за дотриманням забудовниками проектної, містобудівної документації.

Підставами для перевірки діяльності забудовників індивідуальних житлових будинків є: 

1) Виявлення самочинного будівництва. 

2) Перевірка достовірності даних наданих у повідомленні про початок будівельних ( підготовчих робіт), декларації про готовність об'єкта до експлуатації, протягом 3 місяців.

3) Перевірка виконання приписів органів містобудівного контролю, що були видані попередньо.

4) Звернення, скарги на забудовників у порушенні містобудівної документації чи ДБН.

5) Вимога правоохоронних органів.

 


Розмір штрафів за самочинне будівництво (самобуд).

Легальне будівництво будинків, що відносяться до СС1 або будуються на підставі будівельного паспорту відбувається після реєстрації повідомлення про початок будівельних робіт. Відсутність зареєстрованого повідомлення призводить до юридичних наслідків, тому об'єкт будівництва вважається САМОБУДОВОЮ. Відповідно збудована самобудова, початок її будівництва, чи експлуатація зумовлює адміністративну відповідальність забудовника, тобто власника земельної ділянки де розташований об'єкт будівництва, згідно статті 96 Кодексу України про Адміністративні Правопорушення, будівництво на підставі будівельного паспорту: гіпотезою частин 1,4,8 (порушення ДБН, будівництво без повідомлення, експлуатація) передбачається відповідальність загальною сумою санкцій, за кожне окреме адміністративне правопорушення, в розмірі 700 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що дорівнює в 2019 році  11 900 гривням; на підставі проекту- клас наслідків СС1 за гіпотезою частин 1,5,9 (порушення ДБН, будівництво без повідомлення, експлуатація)передбачається відповідальність загальною сумою санкцій, за кожне окреме адміністративне правопорушення, в розмірі 1300 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що дорівнює в 2019 році  22 100 гривням. Також при поділі земельної ділянки, в результаті якого утворюються дві нові земельні ділянки з унікальними кадастровими номерами та розташованими на них самобудовами, будуть окремі штрафи за кожною незаконною забудованою земельною ділянкою, тобто складається штраф за кожним окремим об'єктом цивільних прав та відповідного класу самочинного будівництва. 

Якщо будівництво будинків класу наслідків СС1 та підкласу ( на підставі будівельного паспорту) здійснюють юридичні особи, фізичні особи-підприємці - то згідно статті 2,3,4 Закону1, суми штрафу складають в розмірах мінімального прожиткового мінімуму за:

1. Будівельні роботи без повідомлення і планувальної документації для будинків будівництво яких здійснюється на підставі будпаспорту - 10 мпм;

2. Будівельні роботи і підготовчі роботи для класу наслідків СС1, без повідомлень, 46 мпм й експлуатація самобуду 36 мпм;

3. Використання не сертифікованих будівельних матеріалів 90 мпм;

4. Порушення ДБН 18 мпм;

5. Здійснення господарської діяльності без ліцензії, якщо така діяльність це передбачає, 90 мпм;

6. Відхилення від проекту для СС1, СС2, СС3 45 мпм.

7. Залучення виконавців, що мають мати сертифікати на діяльність, але вони відсутні  10мпм.

Також суми можуть бути збільшені при повторних адміністративних правопорушеннях, невиконаннях приписів інспекторів Державної архітектурно-будівельної інспекції України, недопуску їх до об'єктів. Оформлення документів на будинок та державна реєстрація права власності можлива лише після сплати штрафів й усуненні порушень.


Уникнення штрафів за самовільне будівництво.

Існує вичерпний перелік умов та обставин за яких можна повністю або частково уникнути штрафів, з самих простих та очевидних це паралельність оформлення будинку і його будівництва, тобто наявність будівельного паспорту і зареєстрованого дозволу на будівництво перед будівельними роботами, в свою чергу при нашому юридичному супроводу будівельний паспорт буде відповідати всім Державним будівельним нормам й Ваші наміри будівництва та побудова будуть 100% законними. Також повинна бути фактична експлуатація лише після отриманої декларації про готовність об'єкта до експлуатації. З похідних варіантів, що можуть спричинити до перевірок та їх слід уникати:

1) Конфлікти з сусідами, котрі можуть скаржитися на забудову.

2) Невдалі спроби зареєструвати повідомлення чи декларацію, тобто подача більше одного разу, що приверне увагу інспекційних відділів Державної архітектурно-будівельної інспекції України.

3) Кримінальні провадження де є фігурантом власник самовільно забудованої земельної ділянки.

4) Невідповідність забудови Державним будівельним нормам і містобудівній документації.

В нашій юридичній практиці не було жодного штрафу на об'єкти, що ми ввели, оскільки:

1. Безпомилково й з першого разу реєструємо дозвільну документацію.

2. Не беремося за ситуації з конфліктами сусідів.

3. Маємо правову позицію обходу прямого контролю ДАБІ над схематичним розташуванням будинків, господарських будівель та споруд на земельній ділянці.

Тому звертайтеся саме до наших фахівців, працюємо в місті Київ та в Київській області, радіусом передмістя 50 км.

4.9918032786885 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.99 (305 Votes)